【 4 Turning Into You 和訳 】

 

 

 

 

 

THE OFFSPRING

Turning Into You

貴方に成り代わる

 

 

Try to remember.

これだけは覚えておいてほしい

 

The echoes and embers are heavy on my mind.

俺の心に重く圧し掛かる残響音と残り火 

 

The pictures are broken.

俺の思い出の写真を破壊している

 

The front door is open.

その正面の扉だけが開いている

 

The scars are left behind.

俺の心の傷跡だけが残っている

 

 

The tables turn,

議論のテーブルが回転し

 

Your words they burn.

キミの主張は 奴等に燃やされる

 

They’re Leaving me undone.

奴等は 俺の主張を無かったことにする

 

I flinch and shake until I break.

奴等は 俺が怯むと 俺が壊れるまで揺さ振り続ける 

 

I swear to GOD, For once ! !

俺は神に誓う 一度だけ!!

 

Could you just hear me ?

俺の声が 貴方に届いていますか?

 

Just really hear me.

本当に届いていますか

 

 

I’ve been drowning in a sea of trying to please you.

俺は貴方を喜ばせようと この海の中で溺れてきました

 

It’s all I’ll ever be, It’s all I ever knew.

俺の行動はそれだけが全て 俺の知り得ることはそれだけが全て

 

I try to be me,

俺は 俺で在り続けたい

 

But I’m turning into you.

しかし できることなら貴方に成り代わりたい

 

 

 

The music is hurting.

俺たちの音楽が痛み続ける

 

The drugs aren’t working.

俺たちの言葉が効いていない

 

The walls come crashing down.

秩序の壁が崩れ落ちてくる

 

Another rejection for my insurrection.

俺の反逆に対する別方向からの拒絶

 

It’s crawling back somehow.

それがどういう訳か 這い戻って来る

 

 

The tables turn,

議論のテーブルが回転し

 

These words they burn.

私たちの主張は 奴等に燃やされる

 

I never should have come.

俺は この場に来るべきではなかった

 

I flinch and shake until I break.

奴等は 俺が怯むと 俺が壊れるまで揺さ振り続ける

  

I swear to GOD, For once ! !

俺は神に誓う 一度だけ!!

 

Could you just hear me ?

俺の声が 貴方に届いていますか?

 

Just really hear me.

本当に届いていますか

 

 

I’ve been drowning in a sea of trying to please you.

俺は貴方を喜ばせようと この海の中で溺れてきました

 

It’s all I’ll ever be, It’s all I ever knew.

俺の行動はそれだけが全て 俺の知り得ることはそれだけが全て

 

I try to be me,

俺は 俺で在り続けたい

 

But I’m turning into you.

しかし できることなら貴方に成り代わりたい

 

Turning into you.

貴方に成り代わる

 

 

I’m not how I used to be.

俺は未熟なままでいられない

 

I’m changing, Cause of you.

俺は成長する 貴方が影響で

 

I’m screaming just to breathe.

俺が息をすれば 叫びとなる

 

It’s all that I can do.

俺にできることは それだけが全て

 

I try to be me,

俺は 俺で在り続けたい

 

But I’m turning into you.

しかし できることなら貴方に成り代わりたい

 

Turning into you.

貴方に成り代わる

 

 

 

Any more, Find a way, Hey, Hey, Hey, Hey.

他に可能性を見出したい Hey, Hey, Hey, Hey.

 

Any more, Find a way, Into they.

他に可能性を見出したい 奴等に成り代わるため

 

 

It’s all that I can see.

俺に認識できることは それだけが全て

 

It’s all that I can do.

俺にできることは それだけが全て

 

I try to be me,

俺は 俺で在り続けたい

 

But I’m turning into you.

しかし できることなら貴方に成り代わりたい

 

 

I’ve been drowning in a sea of trying to please you.

俺は貴方を喜ばせようと この海の中で溺れてきました

 

It’s all I’ll ever be, It’s all I ever knew.

俺の行動はそれだけが全て 俺の知り得ることはそれだけが全て

 

I try to be me, But I’m turning into you.

俺は 俺で在り続けたい しかしできることなら貴方に成り代わりたい

 

Turning into you.

貴方に成り代わる

 

 

I’m not how I used to be.

俺は未熟なままでいられない

 

I’m changing, Cause of you.

俺は成長する 貴方が影響で

 

I’m screaming just to breathe.

俺が息をすれば 叫びとなる

 

It’s all that I can do.

俺にできることは それだけが全て

 

I try to be me,

俺は 俺で在り続けたい

 

But I’m turning into you.

しかし できることなら貴方に成り代わりたい

 

Turning into you.

貴方に成り代わる

 

Turning into you.

貴方に成り代わる

 

 

【 THE OFFSPRING DAYS GO BY 】

【 Turning Into You からの引用 】

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。