【 13 Never Should Have Let You Go 和訳 】

 

 

 

 

 

Simple Plan

Never Should Have Let You Go

君を手放すべきじゃなかった

 

 

I’m coming home, To an empty room.

僕は初心に返っている 僕の意識の空っぽの部屋へと

 

My head is spinning, On a Sunday afternoon.

僕の意識が困惑していた あの時の日曜日の午後へと

 

There was a time, When I had it all.

そこには僕が全てを手に入れたと 舞い上がっていた時期がある

 

I can still remember, But I’m barely hanging on.

今でも覚えている 今は辛うじて 人生にしがみついているだけさ

 

 

So tell me.

だから教えてよ

 

What to do to make you change your mind.

何が 君の気持ちを変えさせてしまったのか

 

I wish that I could find a way to turn back time.

僕に 時を戻す力が与えられたらと願っている

 

‘Cause lives just not the same since you’ve been gone.

君を失ってから 今とは異なる人生が歩めるはずだと思っているから

 

 

I never should have let you go.

君を手放すべきじゃなかった

 

‘Cause I’m falling to pieces.

僕の欠片が飛び散っていったのだから

 

I just wanna let you know.

僕はただ 君に知っておいてもらいたい

 

That I can’t keep pretending.

僕は自分に嘘をつき続けられない

 

 

I never should have let you go.

君を手放すべきじゃなかった

 

And you’re so far away.

君が手の届かない存在に感じられてゆく

 

And I just can’t live without you.

君の存在を伴わない人生なんて 僕には歩めない

 

I just can’t breathe without you.

君の存在を伴わない人生なんて 息が詰まりそう

 

I never should have let you go.

君を手放すべきじゃなかった

 

 

 

What’s on your mind ?

君の頭の中では 何が巡っているの?

 

And tell me.

僕に伝えてよ

 

What do you see ?

君には 何が視えているの?

 

And tell me who you think of ?

君は どんな人を思い浮かべているの?

 

When you just can’t fall asleep.

君が どうしても眠りにつけない夜に

 

 

And all the things I took for granted.

僕が当たり前のことだと受け止めていた理想の未来

 

Moments gone forever wasted.

一瞬にして 永遠の時間が無駄に崩壊していく

 

All the stupid things I did.

僕が今までしてきたことは 全てが愚かなことだった

 

I’d take them back.

僕は 今までの過ちの全てを奪い返したい

 

 

So tell me.

だから教えてよ

 

What to do to make you change your mind.

何が 君の気持ちを変えさせてしまったのか

 

I wish that I could find a way to turn back time.

僕に 時を戻す力が与えられたらと願っている

 

‘Cause lives just not the same since you’ve been gone.

君を失ってから 今とは異なる人生が歩めるはずだと思っているから

 

 

I never should have let you go.

君を手放すべきじゃなかった

 

‘Cause I’m falling to pieces.

僕の欠片が飛び散っていったのだから

 

I just wanna let you know.

僕はただ 君に知っておいてもらいたい

 

That I can’t keep pretending.

僕は自分に嘘をつき続けられない

 

 

I never should have let you go.

君を手放すべきじゃなかった

 

And you’re so far away.

君が手の届かない存在に感じられてゆく

 

And I just can’t live without you.

君の存在を伴わない人生なんて 僕には歩めない

 

I just can’t breathe without you.

君の存在を伴わない人生なんて 息が詰まりそう

 

I never should have let you go.

君を手放すべきじゃなかった

 

 

 

And now every single day that I spend without you.

そして今 僕は 君と共に歩めない孤独な日々を過ごしている

 

Getting through the night is the hardest thing to do.

その夜を通じて 人生を乗り越えることこそ もっとも過酷なこと

 

Since you walked away.

君が去って行った日から ずっと

 

 

I guess you’ll never know.

君には 決して共感できないと思う

 

What it’s like to miss you.

君を恋しく想う 僕の気持ちなんて

 

I try to get a grip.

僕が その舵を切って

 

Put my life back into place.

もう一度 僕の人生を あの場所へと戻せられれば

 

It’s not the same.

今の世界で 同じ結末は辿らない

 

 

 

I’m coming home, To an empty room.

僕は初心に返っている 僕の意識の空っぽの部屋へと

 

My head is spinning, On a Sunday afternoon.

僕の意識が困惑していた あの時の日曜日の午後へと

 

 

‘Cause I’m falling to pieces.

僕の欠片が飛び散っていったのだから

 

I just wanna let you know.

僕はただ 君に知っておいてもらいたい

 

That I can’t keep pretending.

僕は自分に嘘をつき続けられない

 

 

I never should have let you go.

君を手放すべきじゃなかった

 

And you’re so far away.

君が手の届かない存在に感じられてゆく

 

And I just can’t live without you.

君の存在を伴わない人生なんて 僕には歩めない

 

I just can’t breathe without you.

君の存在を伴わない人生なんて 息が詰まりそう

 

I never should have let you go.

君を手放すべきじゃなかった

 

I never should have let you go.

君を手放すべきじゃなかった

 

I never should have let you go.

君を手放すべきじゃなかった

 

I never should have let you go.

君を手放すべきじゃなかった

 

 

【 Simple Plan Get Your Heart On 】

【 Never Should Have Let You Go からの引用 】

 

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。