【 11 This Song Saved My Life 和訳 】

 

 

 

 

 

Simple Plan

This Song Saved My Life

僕の人生を救ってくれた歌

 

 

I wanna start by letting you know this.

貴方には ここから知っておいてもらいたい

 

Because of you, My life has a purpose.

貴方のお陰で 僕の人生における目標を見つけられました

 

You helped me be who I am today.

貴方が僕を救ってくれたお陰で 今日の僕がある

 

I see myself in every word you say.

貴方から伝えられた全ての言葉の中に 今の僕がある

 

 

Sometimes it feels like nobody gets me.

たまに誰も 僕の心を捉えきれていないと不安を感じ

 

Trapped in a world where everyone hates me.

誰もが 僕を拒絶する世界に閉じ込められていると感じ

 

There’s so much that I’m goin’ through.

僕の経験から思い当たる節が多すぎると感じていました

 

I wouldn’t be here if it wasn’t for you.

貴方の存在がなければ 僕はここにいなかったでしょう

 

 

I was broken, I was chokin’, I was lost.

僕の心は蝕まれ 窒息し 消失していました

 

This song saved my life.

貴方の歌が 僕の人生を救ってくれました

 

I was bleedin’, Stopped believin’, Could’ve died.

僕は血の涙を流し 誰も信じられなくなり 死ぬかもしれなかった

 

This song saved my life.

貴方の歌が 僕の人生を救ってくれました

 

I was down, I was drownin’.

僕の心は暗く澱み 溺れていました

 

But it came on just in time.

貴方が 子守歌を歌ってくれる時間を迎えれば

 

This song saved my life.

貴方の歌が 僕の人生を救ってくれました

 

 

 

Sometimes, I feel like you’ve known me forever.

たまに貴方は 僕のことを前世の頃から知っていたようにも思えます

 

You always know how to make me feel better.

貴方はどんな時でも 僕の気分を明るくさせてくれました

 

Because of you.

貴方の存在が

 

My dad and me are so much closer than we used to be.

僕と父さんの距離を今までよりも ずっと縮めてさせてくれました

 

 

You’re my escape when I’m stuck in a small town.

僕が この小さな町に閉じ込められていたときも 貴方が僕の逃げ場でした

 

I turn you up whenever I feel down.

僕が落ち込んでいたときも いつだって貴方が助けてくれました

 

You let me know like no one else.

貴方は他の誰よりも 僕を気に掛けていてくれました

 

That it’s okay to be myself.

在りのままの自分でいいのよと

 

 

I was broken, I was chokin’, I was lost.

僕の心は蝕まれ 窒息し 消失していました

 

This song saved my life.

貴方の歌が 僕の人生を救ってくれました

 

I was bleedin’, Stopped believin’, Could’ve died.

僕は血の涙を流し 誰も信じられなくなり 死ぬかもしれなかった

 

This song saved my life.

貴方の歌が 僕の人生を救ってくれました

 

I was down, I was drownin’.

僕の心は暗く澱み 溺れていました

 

But it came on just in time.

貴方が 子守歌を歌ってくれる時間を迎えれば

 

This song saved my life.

貴方の歌が 僕の人生を救ってくれました

 

 

 

You’ll never know.

貴方は今まで知らなかったのでしょう

 

What it means to me.

貴方との別れが 僕にとってどんな意味を持つのか

 

That I’m not alone.

僕を一人にしないで

 

That I’ll never have to be.

僕だけが残されるべきじゃないよ

 

 

I was broken, I was chokin’, I was lost.

僕の心は蝕まれ 窒息し 消失していました

 

This song saved my life.

貴方の歌が 僕の人生を救ってくれました

 

I was bleedin’, Stopped believin’, Could’ve died.

僕は血の涙を流し 誰も信じられなくなり 死ぬかもしれなかった

 

This song saved my life.

貴方の歌が 僕の人生を救ってくれました

 

I was down, I was drownin’.

僕の心は暗く澱み 溺れていました

 

But it came on just in time.

貴方が 子守歌を歌ってくれる時間を迎えれば

 

This song saved my life.

貴方の歌が 僕の人生を救ってくれました

 

 

My life, My life.

僕の人生を 僕の人生を

 

This song saved my life.

僕の人生を 貴方の歌が救ってくれました

 

My life, My life.

僕の人生を 僕の人生を

 

This song saved my life.

僕の人生を 貴方の歌が救ってくれました

 

 

My life, My life.

僕の人生を 僕の人生を

 

This song saved my life.

僕の人生を 貴方の歌が救ってくれました

 

My life, My life.

僕の人生を 僕の人生を

 

This song saved my life.

僕の人生を 貴方の子守歌が救ってくれました

 

 

【 Simple Plan Get Your Heart On 】

【 This Song Saved My Life からの引用 】

 

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。