【 6 Generation 和訳 】

 

 

 

 

 

Simple Plan

Generation

私たちの世代

 

 

Listen.

聴いてくれ

 

I’m sick of all this waiting.

僕は こんなに待ち続けることに憔悴しきっている

 

And people telling me what I should be.

皆は 僕がどう在るべきなのかを伝えてくれる

 

What if I’m not so crazy ?

僕が それほどおかしくない場合 どうなる?

 

Maybe you’re the one who’s wrong, Not me.

キミ達のほうが間違っているのかもしれない 僕ではなく

 

 

So, What you gonna do ?

結局 アナタは何がしたいのか?

 

What you gonna say ?

結局 キミ達も何がしたいのか?

 

When we’re standing on top and do it our way.

僕たちが先頭に立って 僕たちなりの行動を起こすとき

 

You say we got no future, You’re living in the past.

キミ達は 僕たちには未来などなく 暗い過去の中を生きていると言う

 

So, Listen up.

だから聞いてくれ

 

That’s my generation.

それが 私たちの世代なんだ

 

 

Hey, Ho. Let’s go.

Hey, Ho. 一緒に行こう

 

It’s going down tonight.

今夜 舞台に降りて来てよ

 

Hey, Ho. Let’s go.

Hey, Ho. 一緒に行こう

 

We’re gonna do it till we die.

僕たちは死ぬまで キミ達を促すつもり

 

‘Cause I, I, I’ve got no reason to apologize.

僕には 謝る理由が思いつかないから

 

That’s my generation.

それが 私たちの世代なんだ

 

 

 

I don’t need to say I’m sorry.

僕には謝る必要がない

 

I do what everybody wants to do.

僕は 皆がしてみたいと思っていることをする

 

It’s not so complicated.

そんなに複雑な話じゃないよ

 

’Cause I know you want the same thing too.

キミ達も 僕と同じことをしてみたいと思っているはずだから

 

 

So, What you gonna do ?

結局 アナタは何がしたいのか?

 

What you gonna say ?

結局 キミ達も何がしたいのか?

 

When we’re standing on top and do it our way.

僕たちが先頭に立って 僕たちなりの行動を起こすとき

 

You say we got no future, You’re living in the past.

キミ達は 僕たちには未来などなく 暗い過去の中を生きていると言う

 

So, Listen up.

だから聞いてくれ

 

That’s my generation.

それが 私たちの世代なんだ

 

 

Hey, Ho. Let’s go.

Hey, Ho. 一緒に行こう

 

It’s going down tonight.

今夜 舞台に降りて来てよ

 

Hey, Ho. Let’s go.

Hey, Ho. 一緒に行こう

 

We’re gonna do it till we die.

僕たちは死ぬまで キミ達を促すつもり

 

‘Cause I, I, I’ve got no reason to apologize.

僕には 謝る理由が思いつかないから

 

That’s my generation.

それが 私たちの世代なんだ

 

 

 

Listen.

聴いてくれ

 

I don’t need to say I’m sorry.

僕には謝る必要がない

 

It’s not so complicated.

そんなに複雑な話じゃないよ

 

’Cause I know you want the same thing too.

キミ達も 僕と同じことをしてみたいと思っているはずだから

 

 

Hey, Ho. Let’s go.

Hey, Ho. 一緒に行こう

 

It’s going down tonight.

今夜 舞台に上がって来てよ

 

Hey, Ho. Let’s go.

Hey, Ho. 一緒に行こう

 

We’re gonna do it till we die.

僕たちは死ぬまで キミ達を促すつもり

 

‘Cause I, I, I’ve got no reason to apologize.

僕には 謝る理由が思いつかないから

 

That’s my generation.

それが 私たちの世代なんだ

 

 

Hey, Ho. Let’s go.

Hey, Ho. 一緒に行こう

 

That’s my generation.

それが 私たちの世代なんだ

 

Hey, Ho. Let’s go.

Hey, Ho. 一緒に行こう

 

We’re gonna do it till we die.

僕たちは死ぬまで キミ達を促すつもり

 

‘Cause I, I, I’ve got no reason to apologize.

僕には 謝る理由が思いつかないから

 

That’s my generation.

それが 私たちの世代なんだ

 

 

【 Simple Plan サードアルバム Simple Plan 】

【 Generation からの引用 】

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。