【 2 Take My Hand 和訳 】

 

 

 

 

 

Simple Plan

Take My Hand

僕の手を取って

 

 

Sometimes I feel like everybody’s got a problem.

たまに感じるんだ 誰もが 抱えている問題が多すぎるのではないかと

 

Sometimes I feel like everybody wants to solve them.

たまに感じるんだ 誰もが その問題を解決したいのではないかと

 

I know that people say we’re never gonna make it.

僕は知っている 誰もが それを達成する意識が薄いことを

 

But I know we’re gonna get through this.

私たちは この困難を乗り越える必要があるのだと

 

 

Close your eyes and please don’t let me go.

キミが目を閉じても 僕の言葉を手放さないで

 

Don’t, Don’t, Don’t.

手放さないで 手放さないで 手放さないで

 

Don’t let me go now.

僕の言葉を 今は

 

Close your eyes, Don’t let me let you go.

キミが目を閉じても 僕をおいていかないで

 

Don’t, Don’t, Don’t,

おいていかないで おいていかないで おいていかないで

 

 

Take my hand, Tonight.

僕の手を取って 今夜

 

Let’s not think about tomorrow.

考えないで 明日のことは

 

Take my hand, Tonight.

僕の手を取って 今夜

 

We can find someplace to go.

私たちは 辿りつくべき場所を見つけられる

 

‘Cause our hearts are locked, Forever.

私たちの心は閉じ込められている 永久に

 

And our love will never die.

私たちの夢は 永遠に不滅

 

Take my hand, Tonight.

僕の手を取って 今夜

 

One last time.

最後に もう一度だけ

 

 

 

The city sleeps, And we’re lost in the moment.

この街は眠っていて 私たちは見失う その瞬間を

 

Another kiss as we’re lyin’ on the pavement.

私たちが街の歩道で横たわっているときの恋人たちのキス

 

If they could see us,

彼等が 僕等の存在に気付けば

 

They would tell us that we’re crazy.

僕等が おかしいと思うだろう

 

But I know they just don’t understand.

しかし僕は知っている 彼等が何も理解していないだけだと

 

 

Close your eyes and please don’t let me go.

キミが目を閉じても 僕の言葉を手放さないで

 

Don’t, Don’t, Don’t.

手放さないで 手放さないで 手放さないで

 

Don’t let me go now.

僕の言葉を 今は

 

Close your eyes, Don’t let me let you go.

キミが目を閉じても 僕をおいていかないで

 

Don’t, Don’t, Don’t,

おいていかないで おいていかないで おいていかないで

 

 

Take my hand, Tonight.

僕の手を取って 今夜

 

Let’s not think about tomorrow.

考えないで 明日のことは

 

Take my hand, Tonight.

僕の手を取って 今夜

 

We can find someplace to go.

私たちは 辿りつくべき場所を見つけられる

 

‘Cause our hearts are locked, Forever.

私たちの心は閉じ込められている 永久に

 

And our love will never die.

私たちの夢は 永遠に不滅

 

Take my hand, Tonight.

僕の手を取って 今夜

 

One last time.

最後に もう一度だけ

 

 

 

The rain drops, The tears keep fallin’.

悲しみの雨が降り 僕の涙が零れ落ち続ける

 

I see your face, And it keeps me goin’.

僕には 君の顔が目に浮かぶ その涙が僕を突き動かす

 

If I get lost, Your light’s gonna guide me.

僕が道に迷ったとしても 君の光が 僕を導いてくれる

 

And I know that you can take me home.

僕は知っている 君が 僕を原点へと連れ戻してくれると

 

You can teke me home.

君が 僕を原点へ連れ戻してくれる存在なのだと

 

 

Take my hand, Tonight.

僕の手を取って 今夜

 

Let’s not think about tomorrow.

考えないで 明日のことは

 

Take my hand, Tonight.

僕の手を取って 今夜

 

We can find someplace to go.

僕たちは 辿りつくべき場所を見つけられる

 

‘Cause our hearts are locked, Forever.

僕たちの心は閉じ込められている 永久に

 

And our love will never die.

僕たちの夢は 永遠に不滅

 

Take my hand, Tonight.

僕の手を取って 今夜

 

One last time.

最後に もう一度だけ

 

 

 

Take my hand, Tonight.

僕の手を取って 今夜

 

Let’s not think about tomorrow.

考えないで 明日のことは

 

Take my hand, Tonight.

僕の手を取って 今夜

 

We can find someplace to go.

僕たちは 辿りつくべき場所を見つけられる

 

Find someplace to go.

辿りつくべき場所を見つけられる

 

‘Cause our hearts are locked, Forever.

僕たちの心は閉じ込められている 永久に

 

And our love will never die.

僕たちの夢は 永遠に不滅

 

Love will never die.

夢は永遠に不滅

 

Take my hand, Tonight.

僕の手を取って 今夜

 

One last time.

最後に もう一度だけ

 

One last time.

最後に もう一度だけ

 

One last time.

最後に もう一度だけ…

 

 

【 Simple Plan サードアルバム Simple Plan 】

【 Take My Hand からの引用 】

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。