【 4 Down 和訳 】

 

 

 

 

 

THE OFFSPRING

Down

反 転

 

 

Chill.

悪寒が走る

 

Light on my life as my ego becomes.

俺がエゴの塊になるとき 俺の人生に光を当ててくれ

 

A funky child with some words on my tongue.

俺の舌から発せられる幾つかの言葉は 俺のファンキーな童心

 

Be like intake of breath and my mouth gets loose.

息を吸うような感じで 口が緩む

 

While I scatter my spit, I dream of juice.

唾を撒き散らしながら 俺が正気であるかのような夢を見る

 

 

Have you ever made out in dark hallways ?

君たちも薄暗い廊下で イチャついたことはありますか?

 

Displayed a kiss that made the day ?

その日を彩る両者のキスを披露したことはありますか?

 

Or say, Or play,

口ずさむか 演奏するか

 

A track from your record collection.

君たちのレコードコレクションのお気に入りのナンバー

 

It’s your mix, Congratulations.

それが君たちの融合 おめでとう

 

 

Changed a lot and then some, Some.

大きな変化 さらに大きく

 

Know that we have always been down, Down.

俺たちは いつも反転していることを知れ 反転する

 

If I ever didn’t thank you, You.

俺がキミの存在に感謝しなければ キミは

 

Then just let me do it now.

それなら今 オレに代われと

 

 

 

 

 

I bet you light up when we start the show.

俺たちのショーを始める頃 キミの存在が輝き出すと確信する

 

Follow me now very closely ‘Cause I told you so.

オレがそう言わんばかりに 今のオレに寄り添ってくれ

 

You know.

君たちも理解している

 

We glow because we throw sun rays.

俺たちが輝き出すのは 俺たちが太陽の光を投影しているから

 

We be freaky and we want to stay.

俺たちは気紛れな存在として ここに在りたい

 

 

We changed a lot and then some, Some.

俺たちの大きな変化 さらに大きく

 

Know that we have always been down, Down.

俺たちは いつも反転していることを知れ 反転する

 

If I ever didn’t thank you, You.

俺がキミの存在に感謝しなければ キミは

 

Then just let me do it now.

それなら今 オレに代われと

 

 

 

 

 

Keep my feet on the ground.

俺の地面に しっかりと足をつけて

 

Keep my head in the clouds.

俺の雲の中で しっかりと意識を固めて

 

Electrified by the sound.

俺のノイズに 電流を流す

 

It comes from the down and.

それが 俺の反転からやって来る

 

 

Lightning strikes, Yeah.

落雷 Yeah.

 

We be in that violent force of light.

俺たちは その激しい稲妻の中にいる

 

Guaranteed to turn it out as bad as dolomite.

俺たちの精神が 悪い化学反応を示すと保証できる

 

‘Cause we’re dope, Kid,

俺たちがヤバいことだけは確かだ キッドよ

 

Change like a chameleon.

気紛れなカメレオンのように変化する

 

And the channel,

そのチャンネルは

 

Whatever the whack show the world is on.

世の中で どんなに派手なショーがやっていても変わらない

 

 

You know ?

君たちも理解しているだろ?

 

We dazzle like ghetto box boomin’ battles.

俺たちが荒廃したリングで言い争いをしているようにギラついていると

 

Rattle inside your head, Feel redeemed like Cola bottles.

相手の頭の中でガタガタと音を立て コーラのボトルのような沸騰を感じる

 

Fall in love with your teachers on the wax.

自らのワックスで滑り 相手の教師との恋に落ちる

 

We are self made.

俺たちの自作自演で

 

Check the technique,

そのテクニックをチェックする

 

Always in L. A.

ロサンゼルスのスタジオで いつも

 

 

We changed a lot and then some, Some.

俺たちの大きな変化 さらに大きく

 

Know that we have always been down, Down.

俺たちは いつも反転していることを知れ 反転する

 

If I ever didn’t thank you, You.

俺がキミの存在に感謝しなければ キミは

 

Then just let me do it now.

それなら今 オレに代われと

 

 

Keep my feet on the ground.

俺の地面に しっかりと足をつけて

 

Keep my head in the clouds.

俺の雲の中で しっかりと意識を固めて

 

Electrified by the sound.

俺のノイズに 電流を流す

 

It comes from the down and.

それが 俺の反転からやって来る

 

 

We changed a lot and then some, Some.

俺たちの大きな変化 さらに大きく

 

Know that we have always been down, Down.

俺たちは いつも反転していることを知れ 反転する

 

If I ever didn’t thank you, You.

俺がキミの存在に感謝しなければ キミは

 

Then just let me do it now.

それなら今 オレに代われと

 

Then just let me do it now.

それなら今 オレに代われ

 

 

【 THE OFFSPRING Down 】

【 Down からの引用 】

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。