【 9 Promise 和訳 】

 

 

 

 

 

Simple Plan

Promise

約 束

 

 

Breakdown.

解 散

 

I can’t take this.

それが 僕の頭から離れない

 

I need somewhere to go.

僕にはもう 行きつく場所がないんだ

 

 

I need you.

僕には 君たちが必要なんだ

 

I’m so restless.

とても落ち着いてなんかいられないよ

 

I don’t know what to do.

どうすればいいのかも分からない

 

 

‘Cause we’re had our rough times.

僕たちには 荒れていた時期もあったから

 

Fighting all night.

一晩中 戦っていたよ

 

And now you’re just slipping away.

そして今 君たちの存在が滑り落ちていくだけさ

 

Give me this chance.

もう一度 僕にチャンスを与えてくれないか

 

To make the wrongs right to say.

僕の間違いを正すために 皆の本心を引き出すために

 

Don’t, Don’t, Don’t walk away.

ダメだ ダメだ 行かないでくれ

 

 

I promise.

約束するよ

 

I won’t let you down.

もう君たちを失望させない

 

If you take my hand tonight.

君たちが今夜 僕の手を取ってくれたら

 

I promise.

約束するよ

 

We’ll be just fine this time.

僕たちは もっといい関係になれる 今から

 

If you take my hand tonight.

君たちが今夜 僕の手を取ってくれたら

 

If you take my hand tonight.

君たちが今夜 僕の手を取ってくれたら

 

 

 

Without you, I go through the motions.

君たちの存在がなければ この流れに流されるままだった

 

Without you, It’s just not quite the same.

君たちがいなければ シンプルプランにはならないんだ

 

Without you, I don’t want to go out.

君たちがいなければ 外の世界に飛び出したくないんだ

 

I just want to say.

僕は今 それを伝えたい

 

 

That I’m sick of these fights.

俺はもう このバンドの言い争いに疲れたよ

 

I’ll let you be right.

皆の言うとおりだ

 

If it stops you from running away.

君たちを この危機から遠ざけるために

 

Give me this chance.

もう一度 僕にチャンスを与えてくれないか

 

To make the wrongs right to say.

僕の過ちを見直すために 皆の本心を引き出すために

 

Don’t, Don’t, Don’t walk away.

ダメだ ダメだ 行かないでくれ

 

 

I promise.

約束するよ

 

I won’t let you down.

もう君たちを失望させない

 

If you take my hand tonight.

君たちが今夜 僕の手を取ってくれたら

 

I promise.

約束するよ

 

We’ll be just fine, This time.

僕たちは もっといい関係になれる 今日から

 

If you take my hand tonight.

君たちが今夜 僕の手を取ってくれたら

 

 

 

Take my hand.

僕の手を取ってくれたら

 

Take my hand.

僕の手を取ってくれたら

 

I promise.

約束するよ

 

Take my hand.

僕の手を取ってくれたら

 

I promise.

約束するよ

 

Take my hand.

僕の手を取ってくれたら

 

 

 

I promise.

約束するよ

 

I won’t let you down.

もう君たちを失望させない

 

If you take my hand tonight.

君たちが今夜 僕の手を取ってくれたら

 

I promise.

約束するよ

 

We’ll be just fine, This time.

僕たちは もっといい関係になれる 今夜から

 

If you take my hand tonight.

君たちが今夜 僕の手を取ってくれたら

 

 

If you take my hand tonight.

君たちが今夜 僕の手を取ってくれたら

 

And it break you down.

この約束は もう君たちを失望させない

 

To take my hand tonight.

今夜 僕の手を取ってくれたら

 

 

【 Simple Plan Still Not Gettin' Any 】

【 Promise からの引用 】

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。