【 8 Every time 和訳 】

 

 

 

 

 

Simple Plan

Every time

毎 回

 

 

It was 3AM when you woke me up.

君が僕を起こしたのは 午前3時だった

 

Then we jumped in the car.

それから僕たちは その車に飛び乗った

 

And drove as far as we could go.

僕たちが車で行ける限り遠くまで

 

Just to get away.

現実逃避のために

 

 

We talked about our lives until the sun came up.

僕たちは陽が昇るまで お互いの人生について語り合った

 

And now I’m thinking about.

そして今 僕はこう考えている

 

How I wish I could go back.

あの頃に戻れたら どんなに良かったかと

 

Just for one more day.

もう一日だけ

 

One more day, With you.

もう一日だけ 君と一緒に

 

 

Every time I see your face.

僕が 君の顔を見つめるたびに

 

Every time you look my way.

君が 僕の方を振り向いてくれるたびに

 

It’s like it all falls into place.

僕たちの人生の全てが 丸く収まるように

 

Everything feels right.

全てが順調だと感じられた

 

 

Ever since you walked away.

君が去って行ってから ずっと

 

You left my life in disarray.

君が 僕の人生を混乱させた

 

All I want is one more day.

僕の望みの全て もう一日だけ

 

It’s all I need, One more day, With you.

僕に必要な全て もう一日だけ 君と一緒に

 

 

 

 

 

When the car broke down, We just kept walkin’ along.

その車が故障しても 僕たちはひたすら歩き続けていた

 

Till we hit this town, There was nothin’ there at all.

この街に辿りつくまで そこは何もない景色だった

 

But that was all okay.

でも それがよかった

 

 

We spent all our money on stupid things.

僕たちは くだらないことにお金を使い果たした

 

But if I look back now, I’d probably give it all away.

しかし今 振り返れば あの時の僕は全てを手放していただろう

 

Just for one more day.

あと一日だけ

 

One more day, With you.

もう一日だけ 君と一緒にいられたなら

 

 

Every time I see your face.

僕が 君の顔を見つめるたびに

 

Every time you look my way.

君が 僕の方を振り向いてくれるたびに

 

It’s like it all falls into place.

僕たちの人生の全てが 丸く収まるように

 

Everything feels right.

全てが順調だと感じられた

 

 

Ever since you walked away.

君が去って行ってから ずっと

 

You left my life in disarray.

君が 僕の人生を混乱させた

 

All I want is one more day.

僕の望みの全て もう一日だけ

 

It’s all I need, One more day, With you.

僕に必要な全て もう一日だけ 君と一緒に

 

 

 

 

 

And now I’m sitting here, Like we used to do.

そして今 僕はここに座っている かつての僕たちのように

 

I think about my life and how there’s nothin’ I won’t do.

僕は人生について振り返り そこから何も進められていないだけだと思う

 

Just for one more day.

あと一日だけ

 

One more day, With you.

もう一日だけ 君と一緒に

 

 

Every time I see your face.

僕が 君の顔を思い出すたびに

 

Every time you look my way.

君が 僕の方を振り向いてくれるたびに

 

It’s like it all falls into place.

僕たちの人生の全てが 丸く収まるように

 

Everything feels right.

全てが順調だと感じられた

 

 

Every time I hear your name.

僕が 君の名を聞くたびに

 

Every time I feel the same.

あの時と同じ気持ちを感じるたびに

 

It’s like it all falls into place.

僕たちの人生の全てが 丸く収まるように

 

Everything, Everything feels right.

全てが 全てが順調だと感じられた

 

 

You walked away.

君は もう去って行ってしまった

 

Cause one more day.

あと一日だけだから

 

It’s all I need, One more day,

僕に必要なことの全て もう一日だけ

 

With you.

君と一緒に

 

 

【 Simple Plan Still Not Gettin' Any 】

【 Every time からの引用 】

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。

 

 

 

 

 

 

他にも魅力的な洋楽を紹介しています!

 

下記のURLのリンクから、クイーンのページに移動ことができます。

QUEEN 和訳 【 140曲 / 164曲 】

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、オフスプリングのページに移動ことができます。

THE OFFSPRING 和訳 【 100曲 / 123曲 】

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、シンプルプランのページに移動ことができます。

Simple Plan 和訳 【 60曲 / 76曲 】