【 4 Thank You 和訳 】

 

 

 

 

 

Simple Plan

Thank You

感謝するよ

 

 

I thought that I could always count on you,

僕は いつもキミにとって頼れる存在であると思っていた

 

I thought that nothing could become between us two.

僕たち二人の間には 何の隠し事もないのだと思っていた

 

We said as long as we would stick together.

僕たちが共に在り続ける限りと お互いに誓い合っていた

 

 

We’d be alright.

僕たちなら 何も問題ないさ

 

We’d be O.K.

僕たちなら 大丈夫

 

But I was stupid.

僕が バカだったよ

 

And you broke me down.

キミが 僕を打ちのめした

 

I’ll never be the same again.

僕にはもう あの頃と同じ気持ちには戻れない

 

 

So thank you, For showing me.

感謝するよ 僕に現実を突きつけてくれて

 

That best friends can not be trusted.

親友なんて信用できる存在じゃない

 

And thank you, For lying to me.

感謝するよ 僕に嘘をつき続けてくれて

 

Your friendship and good times we had you can have’em back.

キミの友情と 僕たちの楽しい思い出に費やしていた時間を返してくれ

 

 

 

 

 

I wonder why it always has to hurt.

何故 いつも僕の心のほうが痛むのか

 

For every lesson that you have to learn.

キミのほうが学ぶべき あらゆる教訓を思えば

 

I won’t forget what you did to me.

キミが僕に対してしたことを 決して忘れない

 

 

How you showing me things ?

キミは 僕に何を突きつけようとしたのか?

 

I wish I’d never seen.

知らなければよかったと 今では思うよ

 

But I was stupid.

僕が バカだったよ

 

And you broke me down.

キミが 僕を打ちのめした

 

I’ll never be the same again.

僕にはもう あの頃と同じ気持ちには戻れない

 

 

So thank you, For showing me.

感謝するよ 僕に現実を突きつけてくれて

 

That best friends can not be trusted.

親友なんて信用できる存在じゃない

 

And thank you, For lying to me.

感謝するよ 僕に嘘をつき続けてくれて

 

Your friendship and good times we had you can have’em back.

キミの友情と 僕たちの楽しい思い出に費やしていた時間を返してくれ

 

 

 

 

 

When the tables turn again.

僕たちの立場が逆転したら

 

You’ll remember me my friend ?

キミは 僕を親友として思い出してくれるだろうか?

 

You’ll be wishing I was there, For you.

キミは過去に戻れたらと後悔するだろう 僕のために

 

 

I’ll be the one you’ll miss the most.

キミが一番恋しく思うのが 僕の存在だ

 

But you’ll only find my ghost.

しかしキミに見つけられるのは 僕の幻影だけ

 

As time goes by.

時が経てば経つほど

 

You’ll wonder.

キミは疑問に思うだろう

 

Why you’re all alone.

何故 自分が孤独な存在なのかを

 

 

So thank you, For showing me.

感謝するよ 僕に現実を突きつけてくれて

 

That best friends can not be trusted.

親友なんて信用できる存在じゃない

 

And thank you, For lying to me.

感謝するよ 僕に嘘をつき続けてくれて

 

Your friendship and good times we had you can have’em back.

キミの友情と 僕たちの楽しい思い出に費やしていた時間を返してくれ

 

 

And thank you, For lying to me.

感謝するよ 僕に嘘をつき続けてくれて

 

So thank you, For all the times you let me down.

感謝するよ キミが 僕を失望させてくれた思い出の全てに

 

And thank you, For lying to me.

感謝するよ 僕に嘘をつき続けてくれて

 

So thank you, Your friendship, You can have it back.

感謝するよ キミが取り戻すべき 僕たちの友情の全てに

 

 

【 Simple Plan Still Not Gettin' Any 】

【 Thank You からの引用 】

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。