【 6 Dammit, I Changed Again 和訳 】

 

 

 

 

 

THE OFFSPRING

Dammit, I Changed Again

またかよ 俺の世界が再び変わった

 

 

Hey, Come inside.

内側に入ってゆく

 

While I stand here acting bold.

俺は この場に立っている間 大胆に行動する

 

( Can’t stand to feel this way. )

( このように感じることは 我慢ならない )

 

Clear out the cobwebs in my soul.

俺の魂に纏わりつく蜘蛛の巣を片付ける

 

 

This time I turn around.

この機会に 俺は振り返る

 

And things have changed.

俺の中の価値観は変化した

 

Now, I don’t feel the same, Yeah.

今 俺は以前と同じようには感じない Yeah.

 

Start a fight, I can’t defend

戦いが始まる 守り切れない

 

One more time.

もう一度 チャンスをくれないか

 

Dammit, I changed again.

またかよ 俺の世界が再び変わった

 

 

 

Now, I don’t see.

今 俺には見えない

 

Things the way I did before.

以前と同じような物事の打開策

 

( Can’t stand to feel this way. )

( このように感じることは 我慢ならない )

 

Things important yesterday.

過去の重要な記憶

 

Don’t matter anymore.

今はもう関係ない

 

OHHhh,

 

 

It doesn’t make any sense.

それは もう意味を成さない

 

To feel so different day to day.

日々 異なることを感じている

 

( Can’t stand to feel this way. )

( このように感じることは 我慢ならない )

 

When nothing’s changed except for me.

俺以外 何の変化もないとき

 

 

Next time I turn around.

次の機会に 俺は振り返る

 

Things have changed.

俺の中の価値観は変化した

 

Now, I don’t feel the same, Yeah.

今 俺は以前と同じようには感じない Yeah.

 

Start a fight, Kick a fit.

戦いが始まる 華麗に蹴り飛ばす

 

One more time.

もう一度 チャンスをくれないか

 

Dammit, I changed again.

またかよ 俺の世界が再び変わった

 

 

I turn around.

俺は振り返る

 

Things have changed.

俺の中の価値観は変化した

 

Now, I don’t feel the same, Yeah.

今 俺は以前と同じようには感じない Yeah.

 

Start a fight, I can’t defend.

戦いが始まる 守り切れない

 

One more time.

もう一度 チャンスをくれないか

 

Dammit, I changed again.

またかよ 俺の世界が再び変わった

 

 

 

I turn around.

俺は振り返る

 

Things have changed.

俺の中の価値観は変化した

 

Now, I don’t feel the same, Yeah.

今 俺は以前と同じようには感じない Yeah.

 

Start a fight, Kick a fit.

戦いが始まる 華麗に蹴り飛ばす

 

One more time.

もう一度 チャンスをくれないか

 

Dammit, I changed again.

またかよ 俺の世界が再び変わった

 

 

I turn around.

俺は振り返る

 

Things have changed.

俺の中の価値観は変化した

 

Now, I don’t feel the same, Yeah.

今 俺は以前と同じようには感じない Yeah.

 

Start a fight, I can’t defend.

戦いが始まる 守り切れない

 

One more time.

もう一度 チャンスをくれないか

 

Dammit, I changed again.

またかよ 俺の世界が再び変わった

 

 

I see it.

俺には今 それが視える

 

 

【 THE OFFSPRING CONSPIRACY OF ONE 】

【 Dammit, I Changed Again からの引用 】

 

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。