【 5 Million Miles Away 和訳 】

 

 

 

 

 

THE OFFSPRING

Million Miles Away

虚ろな感覚

 

 

There was a time,

ここに一つの時間が存在していた

 

Looking through myself wanting to pretend.

偽り続けていたかった自分自身を透かして見つめ直す

 

If I escaped I could fill myself.

逃げ出していたのなら自分を満たせるだろう

 

I don’t think you can.

過去の俺に それができたとは思わない 

 

 

Been far and wide.

俺の心に深く大きく広がってゆく

 

But that hole inside never really leaves.

だが俺の内側に広がる穴は決して忘れられないだろう

 

When I went away,

俺が去ったとき

 

What I really left.

俺は本当に何を残してきたのか

 

Left behind was me.

置き去りにされたのは俺のほうだった

 

 

It’s telling me.

自責の念が 俺に伝えている

 

To be on my way.

俺の道の上に留まり続ける  

 

Home.

あの頃に帰りたい

 

Ohh, Ohh, Million Miles Away.

Ohh, Ohh, 虚ろな感覚

 

Ohh, Ohh, Million Miles Away.

Ohh, Ohh, 虚ろな感覚

 

I can’t stay, I can’t stay.

支えきれない 支えきれない

 

Ohh, Ohh, Million Miles Away.

Ohh, Ohh, 虚ろな感覚

 

 

 

Each passing day.

毎日を通過していくたびに

 

Every passing face.

すべての通過していく顔が

 

Seems like such a blur.

透けているように見える

 

 

I long to be home,

俺は長い間 家に籠り

 

Silently lying next to her.

キミの傍に静かに佇むことを夢見ている

 

Just to get back by her side is all.

キミの傍に戻ることだけが全て

 

All I need to be.

今の俺に必要なことの全て

 

Cause I went away.

原因は俺が去ったこと

 

But what I really left.

俺は本当に何を残してきたのか

 

Left behind was me.

置き去りにされたのは俺のほうだった

 

 

I need to be.

俺には 忘れる必要がある

 

Getting on my way.

俺の人生の途中

 

Home.

あの頃に帰りたい

 

Ohh, Ohh, Million Miles Away.

Ohh, Ohh, 虚ろな感覚

 

Ohh, Ohh, Million Miles Away.

Ohh, Ohh, 虚ろな感覚

 

I can’t take, I can’t take.

振り払えない 振り払えない

 

Ohh, Ohh, Million Miles Away.

Ohh, Ohh, 虚ろな感覚

 

 

 

Install in me.

俺に染みついた

 

Turn me on my way.

俺を惑わす 自責の念

 

Home.

あの頃に帰りたい

 

I can’t take, I can’t take,

振り払えない 振り払えない

 

Million Miles Away.

虚ろな感覚

 

I can’t take, I can’t take,

振り払えない 振り払えない

 

Million Miles Away.

虚ろな感覚

 

 

I can’t take, I can’t take,

振り払えない 振り払えない

 

Million Miles Away.

虚ろな感覚

 

I can’t take, I can’t take,

振り払えない 振り払えない

 

Million Miles Away.

虚ろな感覚 

 

 

I can’t take, I can’t take,

振り払えない 振り払えない

 

Million Miles Away.

虚ろな感覚

 

I can’t take, I can’t take,

振り払えない 振り払えない

 

Million Miles Away.

虚ろな感覚

 

 

I can’t take, I can’t take,

振り払えない 振り払えない

 

Million Miles Away.

虚ろな感覚

 

I can’t take, I can’t take,

振り払えない 振り払えない

 

Million Miles Away.

虚ろな感覚

 

 

【 THE OFFSPRING CONSPIRACY OF ONE 】

【 Million Miles Away からの引用 】

 

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。