【 12 Don’t Pick It Up 和訳 】

 

 

 

 

 

THE OFFSPRING

Don’t Pick It Up

そんなもの 拾い上げるな

 

 

Don’t pick it up. Yo.

そんなもの 拾ってくるなよ なあ

 

 

 

I saw a little kid as he walked around.

彼がうろついているときに 小さな子供に会いました

 

He picked a candy bar up off the ground.

その子は この地面からキャンディーを拾い上げて

 

He chowed about a half then his face turned blue.

半分くらい噛みしめた後 みるみる顔が青ざめていきました

 

Turned out that candy bar was a doggy doo.

どうやら そのキャンディーは犬のウンチだと判明したようです

 

 

Whoa, Oh, Don’t pick it up I say.

おっと ああ… 俺の忠告している それを拾い上げるな

 

Whoa, Oh, Unless you can throw it away.

おっと ああ… 君の卑しい魂を捨てることができない限り

 

Whoa, Oh, Don’t pick it up I say.

おっと ああ… 俺が警告している それを拾い上げるな

 

You’re gonna be bummed that you went that way.

君は 君自身の行動をバカにされるだろう

 

 

 

 

 

You’re out there makin’ bacon, No scrutiny.

キミは まだ検査のされていない製造されたばかりのベーコンを見つけました

 

You mess around too much and you got VD.

キミがイジリ過ぎたため キミは監視カメラの中に収められてしまった

 

You know you never think and you’re sore today.

キミは今日 全く予想していない苦痛を思い知ることになりました

 

You’re gonna take it back to Californ – I – A ?

アナタ達は カリフォルニアを石器時代に戻すつもりなのか?

 

 

Whoa, Oh, Don’t pick it up I say.

おっと ああ… 俺の忠告している それを拾い上げるな

 

Whoa, Oh, Unless you can throw it away.

おっと ああ… キミの卑しい魂を捨てることができない限り

 

Whoa, Oh, Don’t pick it up I say.

おっと ああ… 俺が警告している それを拾い上げるな

 

You’re gonna be bummed that you went that way.

キミは キミ自身の行動をバカにされることだろう

 

 

Don’t .

やめておけ

 

Don’t pick it up

そんなもの 拾い上げるな

 

Don’t pick it up

そんなもの 拾い上げるな

 

Don’t pick it up

そんなもの 拾い上げるな

 

 

 

 

 

So,

以上のことから

 

My friend was kinda hurtin’ a girl to try.

俺の友人は ちょっと痛いことに挑戦する女の子でした

 

He saw one that looked like Pat on Saturday Night Live.

彼は土曜日の夜のライブで パットのようなものを身に着けていました

 

It had a pair of thingies, A mustache too.

その女の子は 一組の物も口ひげも持っていました

 

Not clearly make nor female, So what to do.

ハッキリと女性を創っていないため 本当にどうしたらいいのか…

 

 

Whoa, Oh, Don’t pick it up I say.

おっと ああ… 俺の忠告している それを拾い上げるな

 

Whoa, Oh, Unless you can throw it away.

おっと ああ… キミの卑しい魂を捨てることができない限り

 

Whoa, Oh, Don’t pick it up I say.

おっと ああ… 俺が警告している それを拾い上げるな

 

You’re gonna be bummed that you went that way.

キミは キミ自身の行動をバカにされることだろう

 

 

【 THE OFFSPRING IXNAY ON THE HOMBRE 】

【 Don’t Pick It Up からの引用 】

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。