【 10 All I Want 和訳 】

 

 

 

 

 

THE OFFSPRING

All I Want

俺の全ての望み

 

 

Okay

 

Ya, Ya, Ya, Ya, Ya.

 

Day after day, Your home life’s a wreck.

過ぎ行く日々 キミの人生の暮らしはすさんでいる

 

The powers that be just breathe down your neck.

ただ俺を監視し続けることだけが キミの力の全て

 

You get no respect, You get no relief.

キミは尊敬などされていない キミには心を許せない

 

You gotta speak up and yell out your piece ! !

キミは奇声を上げて命令し続けるだろう!!

 

 

So back off your rules.

だから キミのルールを押しつけるな

 

Back off your jive.

キミのいい加減な話には ウンザリだ

 

’Cause I’m sick of not living to stay alive.

キミのせいで 俺の人生 生きてる心地がしないよ

 

Leave me alone, I’m not asking a lot.

ほっといてくれ キミには何も期待していない

 

I just don’t want to be controlled.

俺は キミの言いなりにはなりたくない

 

 

That’s all I want.

それが 俺の全ての望み

 

That’s all I want.

それが 俺の全ての望み

 

That’s all I want.

それが 俺の全ての望み

 

That’s all I want.

それが 俺の全ての望み

 

Ya, Ya, Ya, Ya, Ya.

 

 

 

How many times is it gonna take,

あと何回かかるんだ その癖 取ることできる日まで

 

Till someone around you hears what you say ?

キミの周りの誰かが キミの言うことに従うまでか?

 

You’ve tried being cool, You feel like a lie.

もっとクールになれよ キミの言葉全て信用できない

 

You’ve played by their rules ?

キミは会社のルールに従って遊んでいるだけなんだろ?

 

Now it’s their turn to try ! !

今度はキミが キミの上司に同じことをやり返される番だ!!

 

 

So back off your rules.

だから キミのルールを押しつけるな

 

Back off your jive.

キミのいい加減な話には ウンザリだ

 

’Cause I’m sick of not living to stay alive.

キミのせいで 俺の人生 生きてる心地がしないよ

 

Leave me alone, I’m not asking a lot.

ほっといてくれ キミには何も期待していない

 

I just don’t want to be controlled.

俺は キミの言いなりにはなりたくない

 

 

That’s all I want.

それが 俺の全ての望み

 

That’s all I want.

それが 俺の全ての望み

 

That’s all I want.

それが 俺の全ての望み

 

That’s all I want.

それが 俺の全ての望み

 

 

 

I said it before, I’ll say it again.

俺は以前にも言ったよな もう一度言わせてくれ

 

If you could just listen then,

もしキミが今 聞く耳を持つことができるなら

 

It might make sense ! !

この曲は 理にかなっているのかもしれないなー!!

 

 

So back off your rules.

だから キミのルールを押しつけるな

 

Back off your jive.

キミのいい加減な話には ウンザリだ

 

’Cause I’m sick of not living to stay alive.

キミのせいで 俺の人生 生きてる心地がしないよ

 

Leave me alone, I’m not asking a lot.

ほっといてくれ キミには何も期待していない

 

I just don’t want to be controlled.

俺は キミの言いなりにはなりたくない

 

 

That’s all I want.

それが 俺の全ての望み

 

That’s all I want.

それが 俺の全ての望み

 

That’s all I want.

それが 俺の全ての望み

 

Ya, Ya, Ya, Ya, Ya.

 

 

【 THE OFFSPRING IXNAY ON THE HOMBRE 】

【 All I Want からの引用 】

 

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。