【 14 Smash 和訳 】

 

 

 

 

 

THE OFFSPRING

Smash

粉 砕

 

 

Head over heals, I’ve fit in before.

感情を殺して 他人と調和するだけの自己満足

 

Now, I don’t want to do it no more.

今ではもう そんなことはしたくない

 

I held it all in with blood on my face.

顔面に血を塗りつけて それらの全てを抱きしめて

 

Built it up.

今の俺を創り上げた

 

Man, So bad you can taste.

今までの俺は 非常に後味の悪い男だった

 

 

I don’t slag no one, I don’t even judge.

俺は誰も批判する気もないし 差別する気もない

 

Don’t give a shit ‘ Cause I’m not gonna budge.

俺に戯言をぬかすな 動揺するつもりもない

 

I just want to be who I want to be.

俺は思い描く理想の人物に近づきたいだけ

 

Guess that’s hard for others to see.

他人には理解しがたいのだと感じる

 

 

I’m not a trendy asshole.

俺は流行に乗るだけの下衆野郎じゃない

 

I do what I want, I do what feel like.

やりたいことをするだけ 感じたことをするだけ

 

I’m not a trendy asshole.

俺は流行に乗るだけの下衆野郎じゃない

 

Don’t give a fuck.

俺に戯言をぬかすな

 

If it’s good enough for you.

これが俺の求める生き様であるのなら

 

‘Cause I’m alive.

俺は生きていると実感できる

 

 

 

Smash is the way you feel all alone.

粉砕する 孤独の全てを抱えるキミの思考回路を

 

Like an outcast you’re out on your own.

追放者のように 俺は外の世界に目を向ける

 

Smash is the way you deal with your life.

粉砕する 俺の人生に向き合うだけの思考回路を

 

Like an outcast you’re smashing your strife.

追放者のように 俺の心の中の葛藤を打ち砕く

 

 

Head over heals, I’ve fit in before.

感情を殺して 他人と調和するだけの自己満足

 

Now, I don’t want to do it no more.

今ではもう そんなことはしたくない

 

I just want to be who I want to be.

俺は思い描く理想の人物に近づきたいだけ

 

Guess that’s hard for others to see.

他人には理解しがたいのだと感じる

 

 

I’m not a trendy asshole.

俺は流行に乗るだけの下衆野郎じゃない

 

I do what I want, I do what feel like.

やりたいことをするだけ 感じたことをするだけ

 

I’m not a trendy asshole.

俺は流行に乗るだけの下衆野郎じゃない

 

Don’t give a fuck.

俺に戯言をぬかすな

 

If it’s good enough for you.

これが俺の求める生き様であるのなら

 

‘Cause I’m alive.

俺は生きていると実感できる

 

 

 

Head over heals, I’ve fit in before.

感情を殺して 他人と調和するだけの自己満足

 

Now, I don’t want to do it no more.

今ではもう そんなことはしたくない

 

I just want to be who I want to be.

俺は思い描く理想の人物に近づきたいだけ

 

Guess that’s hard for others to see.

他人には理解しがたいのだと感じる

 

 

I’m not a trendy asshole.

俺は流行に乗るだけの下衆野郎じゃない

 

I do what I want, I do what feel like.

やりたいことをするだけ 感じたことをするだけ

 

I’m not a trendy asshole.

俺は流行に乗るだけの下衆野郎じゃない

 

Don’t give a fuck.

俺に戯言をぬかすな

 

If it’s good enough for you.

これが俺の求める生き様であるのなら

 

 

I’m not a trendy asshole.

俺は流行に乗るだけの下衆野郎じゃない

 

I do what I want, I do what feel like.

やりたいことをするだけ 感じたことをするだけ

 

I’m not a trendy asshole.

俺は流行に乗るだけの下衆野郎じゃない

 

Don’t give a fuck.

俺に戯言をぬかすな

 

If it’s good enough for you.

これが俺の求める生き様であるのなら 

 

‘Cause I’m alive.

俺は生きていると実感できる

 

I’m alive.

俺は生きている

  

I’m alive.

俺は生きている

 

 

【 THE OFFSPRING SMASH 】

【 Smash からの引用 】

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。