【 4 Gotta Get Away 和訳 】

 

 

 

 

 

THE OFFSPRING

Gotta Get Away

チャンスを逃す

 

 

I’m getting edgy, All the time ! !

オレはエッジが効いている どんな時だって!!

 

There’s someone around me just a step behind.

オレの周りの連中は オレより一歩遅れてやがる

 

It’s kinds scary, The shape I’m in.

たまに怖いと感じるぜ オレのスタイルについて来れないなんて

 

The walls are shakin’ and they’re closing in.

一気に壁が崩れて 連中が近づいてくるように感じる

 

 

Too fast or a bit slow ?

オレが速すぎるのか 遅れているのか?

 

I’m paranoid of people and it’s starting to show.

オレは連中のことを妄想して 現実に視え始めている

 

There’s one guy that I can’t shake.

オレに心を動かすことができない男が一人

 

Over my shoulder is a big mistake.

オレの耳元で 大きな間違いだと囁く

 

 

Sitting on the bed or lying wide awake.

大きな失敗をやらかすか ウソがバレて飛び起きるか

 

There’s demons in my head and it’s more than I can take.

オレの中の悪魔が オレが考えられる以上のことを囁く

 

I think I’m on a roll but I think it’s kinda weak.

オレは順調に事が運んでいるように思うが かなり自信がない

 

Saying all I know is I gotta get away from me ?

オレの頭にあることの全てを話すことは チャンスを逃すこと?

 

 

 

I tell you something , Just ain’t right.

オレはアナタに囁く まさに良からぬことを

 

My head is on loose but my shoes are tight.

オレの頭だけが緩んでいるのに オレの足取りだけが重い…

 

Avoiding my friends, Cause they all bug.

友人の皆がオレを避けること 連中の行為が全てのバグの源

 

Life is like a riddle and I’m really stumped.

人生とは迷宮のようなもの オレは今 心底困惑している

 

 

If you reason, Don’t you know.

キミに理由がある場合を除いて キミは知ってはいけない

 

Your own preoccupation is where you’ll go.

キミ自身のこだわりが キミをどこに連れ去っていくのか

 

I think I’m being followed, I look around.

俺は周りを見渡しながら 辿っている途中だと感じている

 

It’s only my shadow creepin’ on the ground.

俺に忍び寄るのは 地面の己の影だけ

 

 

Sitting on the bed or lying wide awake.

大きな失敗をやらかすか ウソがバレて飛び起きるか

 

There’s demons in my head and it’s more than I can take.

俺の中の悪魔が 俺が考えられる以上のことを囁く

 

I think I’m on a roll but I think it’s kinda weak.

俺は順調に事が運んでいるように思うが かなり自信がない

 

Saying all I know is I gotta get away from me.

俺の頭にあることの全てを話すことは チャンスを逃すこと

 

I gotta get away from me, I gotta get away from me.

俺から チャンスが去ってゆく 俺から チャンスが去ってゆく

 

 

 

OHHhh, OHHhh.

 

Sitting on the bed or lying wide awake.

大きな失敗をやらかすか ウソがバレて飛び起きるか

 

There’s demons in my head and it’s more than I can take.

俺の中の悪魔が 俺が考えられる以上のことを囁く

 

I think I’m on a roll but I think it’s kinda weak.

俺は順調に事が運んでいるように思うが かなり自信がない

 

Saying all I know is I gotta get away from me.

俺の頭にあることの全てを話すことは チャンスを逃すこと

 

I gotta get away from me, I gotta get away from me.

俺から チャンスが去ってゆく 俺から チャンスが去ってゆく

 

I gotta get away from me.

俺から チャンスが去ってゆく

 

 

【 THE OFFSPRING SMASH 】

【 Gotta Get Away からの引用 】

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。