【 12 Forever And A Day 和訳 】

 

 

 

 

 

THE OFFSPRING

Forever And A Day

永遠に たった一日で

 

 

Look at me while I look at you.

キミを見つめている間 俺を見つめていてください

 

Seeing eye to eye we can never do.

俺たちが見つめ合うことは もう二度と叶わない

 

You try to tell me what is right.

キミは 何が真実であるのかを伝えようとしている

 

I may not know a lot but I know one thing.

俺は多くのことを知らないが 一つだけ知っている

 

If you’ve got the answer.

キミが その答えを持っていたとしても

 

Then I don’t want to know.

俺は 知りたくない

 

If you’ve got the answer.

キミが その答えを抱いていたとしても

 

Just keep it your own.

キミ自身が その答えを抱き続けていてください

 

 

 

I wonder why our world is ablaze.

何故 俺たちの世界だけが燃えているのか 不条理を感じる

 

Sometimes I speak aloud to hear.

時々 俺は声を上げて問い掛ける

 

What people have to say.

人々が言わざろう得ないことを

 

I try to have an open mind.

俺は 心を開こうとはしているが

 

But your brain and mouth must not be connected.

そこでキミの意識と唇が連結されるべきではない

 

If you’ve got the answer.

キミが その答えを持っていたとしても

 

Then I don’t want to know.

俺は 知りたくない

 

If you’ve got the answer.

キミが その答えを抱いていたとしても

 

Just leave me alone.

ただ俺を 一人にしておいてほしい

 

 

 

I would be patient.

俺は 永く耐え忍ぶことになるだろうが

 

But it takes so long.

意識から遠ざけるには 時間がかかり過ぎる

 

I don’t want all this misinformation.

俺は この誤報の全てを拒んでいる

 

All the words that you say.

キミが伝える言葉の全ても

 

 

 

Lean on me while I lean on you.

キミに寄り添っている間 俺に寄り添っていてください

 

If we destroy each other.

俺たちが 互いの関係を壊せば

 

We might save a life or two.

一方か両者の人生を救えるかもしれない

 

A little sun, A little shine.

微かな太陽 僅かな輝きが

 

Separates us both by forever and a day.

俺たち両者を永遠に たったの一日で引き裂く

 

 

'Cause if you wanna to know.

キミが その理由を知りたくても

 

If you’ve got the answer.

キミが その答えを抱いていたとしても

 

Then I don’t want to know.

俺は 知りたくない

 

 

If you’ve got a vision.

キミに その未来が視えていたのなら

 

Then I don’t want to see.

俺は この現実を望まない

 

If you’ve got a notion.

キミが 第六感を持っていたなら

 

Don’t waste it on me.

俺の人生において キミとの時間を無駄にはしない

 

 

If you’ve got the answer.

キミが その答えを持っていたとしても

 

Then I don’t want to know.

俺は 知りたくない

 

If you’ve got the answer.

キミが その答えを抱いていたとしても

 

Then I don’t want to know.

俺は 何も知りたくない

 

 

【 THE OFFSPRING IGNITION 】

【 Forever And A Day からの引用 】

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。