【 11 Nothing From Something 和訳 】

 

 

 

 

 

THE OFFSPRING

Nothing From Something

行動を起こさねば 何も変えられない

 

 

Things are coming down on me,

物事は突然 俺の身に降りかかる

 

They never seem to let it be.

彼等は決して 俺を許すつもりはないようだ

 

It seems like everything I say just starts another fight.

俺が発言することの全ては 別の争いを引き起こすようなもの

 

The pressure’s building up inside.

彼等のプレッシャーが 俺の内部に圧し掛かる

 

I gotta let it out tonight.

俺は今夜 話をつけるつもりだ

 

Shattered glass will cure my ills and make me feel alright.

砕け散ったガラスが 俺の発作を治め 安息を与えてくれるだろう

 

 

Gonna break it.

君達の主張を粉砕するつもり

 

And never stop running again.

もう二度と走りを止めるつもりはない

 

Making nothing from something again.

行動を起こさねば 次のことは何も変えられない

 

Making nothing from something again.

行動を起こさねば 次のことは何も変えられない

 

 

 

Cut me for the lion’s share.

甘い汁を吸うために 俺を切り刻め

 

It’s mindless, But I don’t care.

それは無様な行為だが 俺は何も気にしない

 

‘Cause no matter what I say.

たとえ俺が何と言おうと無駄だから

 

I’m in another fight.

俺が戦っている舞台は 別の場所

 

Take more shit, I’ve had enough.

さらに罵声を浴び続ける もう限界だ

 

Tonight I’m gonna rip it up.

今夜 俺は 君達の主張を引き裂くつもり

 

Broken windows cure my ills and make me feel alright.

破壊された窓ガラスが 俺の発作を治め 安息を与えてくれるだろう

 

 

Gonna break it.

君達の主張を粉砕するつもり

 

And never stop running again.

もう二度と走りを止めるつもりはない

 

Making nothing from something again.

行動を起こさねば 次のことは何も変えられない

 

Making nothing from something again.

行動を起こさねば 次のことは何も変えられない

 

 

 

Gonna break it.

君達の主張を粉砕するつもり

 

And never stop running again.

もう二度と走りを止めるつもりはない

 

Making nothing from something again.

行動を起こさねば 次のことは何も変えられない

 

Making nothing from something again.

行動を起こさねば 次のことは何も変えられない

 

 

【 THE OFFSPRING IGNITION 】

【 Nothing From Something からの引用 】

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。