【 3 Kick Him When He’s Down 和訳 】

 

 

 

 

 

THE OFFSPRING

Kick Him When He’s Down

彼がダウンした時 彼を蹴飛ばす

 

 

Hey, you're a riddle.

ねえ アナタって 分からない人ね

 

I say as I move aside.

私は身を縮ませながら そう伝える

 

Like I really need your advice.

私が本当に アナタのアドバイスを必要としてるみたいに

 

But you won't leave it alone.

アナタは 私を放っておかない

 

Little men try but don't get a lot done.

器の小さい男ほど 多くのことは成し遂げない

 

Living in sin doesn't move me either way.

罪の中でしか生きられないなんて 私の心を動かすことなんてできない

 

I get a feeling you're so vague.

私は アナタを非常に薄っぺらな存在としか感じていない

 

Like I said before.

私が 前にも言ったように

 

Little men come when anything goes.

事あるごとに アナタのような器の小さな男が現れる

 

 

 

When the rain comes I sit home and pray.

雲行きが怪しくなると 家に籠って祈り続ける

 

Make it all numb - I wish it all away.

私は心を無にして それの全てが過ぎ去ることを願う

 

All I really need is just somewhere to hide away.

本当に必要なことは 私の身を隠すことだけ

 

Kick him when he's down.

彼がダウンした時に 彼を蹴飛ばす

 

Here alone I'll put up and fight.

ここで私は 孤独に我慢して戦う

 

Kick him when he's down.

彼がダウンした時に 彼を蹴飛ばす

 

Beat me all the way I'll take it all night.

私を殴る理由は 一晩中 私を得るため

 

Kick him when he's down.

彼がダウンした時に 彼を蹴飛ばす

 

Hey, don't worry, I'll get along home alright.

ねえ 心配しないで 私は家では上手くやっています

 

 

 

 

 

Hey, everybody's supposed to be the same.

誰もが この話と同じ経験をしているはず

 

So how come they're so lame ?

では何故 彼等はそんなに醜いのだろう?

 

It's like taking a fall.

それは 躓くようなものだから

 

Keep on running back into that wall.

その壁に直面しても 走り続けなければならない

 

Awake in a dream, Get up and go to work.

悪夢の中で目覚め 起き上がって すぐ仕事に向かう

 

But I'm feeling like such a jerk.

しかし俺は そんな奴等を自分勝手なヤツとしか感じていない

 

Like I said before.

俺が 前にも言ったように

 

Little men come when anything goes.

事あるごとに お前等のような器の小さな男が現れる

 

 

 

When the rain comes I sit home and pray.

雲行きが怪しくなると 家に籠って祈り続ける

 

Make it all numb - I wish it all away.

私は心を無にして それの全てが過ぎ去ることを願う

 

All I really need is just somewhere to hide away.

本当に必要なことは 私の身を隠すことだけ

 

Kick him when he's down.

彼がダウンした時に 彼を蹴飛ばす

 

Here alone I'll put up and fight.

ここで私は 孤独に我慢して戦う

 

Kick him when he's down.

彼がダウンした時に 彼を蹴飛ばす

 

Beat me all the way I'll take it all night.

私を殴る理由は 一晩中 私を得るため

 

Kick him when he's down.

彼がダウンした時に 彼を蹴飛ばす

 

Hey, don't worry, I'll get along home alright.

ねえ 心配しないで 私は家では上手くやっています

 

 

 

 

 

Hey, you're a riddle.

ねえ アナタって 分からない人ね

 

I say as I move aside.

私は身を縮ませながら そう伝える

 

Like I really need your advice.

私が本当に アナタのアドバイスを必要としてるみたいに

 

But you won't leave it alone.

アナタは 私を放っておかない

 

Little men try but don't get a lot done.

器の小さい男ほど 多くのことは成し遂げない

 

Living in sin doesn't move me either way.

罪の中でしか生きられないなんて 私の心を動かすことなんてできない

 

I get a feeling you're so vague.

私は アナタを非常に薄っぺらな存在としか感じていない

 

Like I said before.

私が 前にも言ったように

 

Little men come when anything goes.

事あるごとに アナタのような器の小さな男が現れる

 

 

 

When the rain comes I sit home and pray.

雲行きが怪しくなると 家に籠って祈り続ける

 

Make it all numb - I wish it all away.

私は心を無にして それの全てが過ぎ去ることを願う

 

All I really need is just somewhere to hide away.

本当に必要なことは 私の身を隠すことだけ

 

Kick him when he's down.

彼がダウンした時に 彼を蹴飛ばす

 

Here alone I'll put up and fight.

ここで私は 孤独に我慢して戦う

 

Kick him when he's down.

彼がダウンした時に 彼を蹴飛ばす

 

Beat me all the way I'll take it all night.

私を殴る理由は 一晩中 私を得るため

 

Kick him when he's down.

彼がダウンした時に 彼を蹴飛ばす

 

Hey, don't worry, I'll get along home alright.

ねえ 心配しないで 私は家では上手くやっています

 

 

 

So believe it ! !

彼が去ることを祈る!

 

Here alone I'll put up and fight.

ここで私は 孤独に我慢して戦う

 

So believe it ! !

彼が去ることを祈る!

 

Beat me all the way I'll take it all night.

私を殴る全ての理由は 一晩中 私を得るため

 

So believe it ! !

彼が去ることを祈る!

 

Hey, don't worry, I'll get along home alright.

ねえ 心配しないで 私は家では上手くやっています

 

It's alright ?

それで いいのかい?

 

Alright ?

大丈夫かい?

 

Alright ?

大丈夫かい?

 

Alright ?

大丈夫かい?

 

Alright ?

大丈夫かい?

 

 

【 THE OFFSPRING IGNITION 】

【 Kick Him When He’s Down からの引用 】

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。