【 4 Crossroads 和訳 】

 

 

 

 

 

THE OFFSPRING

Crossroads

別れ道

 

 

Time has washed away.

時が洗い流されてゆく

 

And now I may wonder.

今 俺は疑問を感じているのかもしれない

 

How did it all slip by.

どうして それらの全てがすり抜けていったのか

 

Cause I always thought.

俺が いつも感じていたこと

 

We had forever.

俺たちの関係は永遠のものであると

 

Future calls to me.

未来の俺に伝えよう

 

To take me away from things.

俺を幻想から 遠ざけるため

 

I don’t want to leave behind.

置き去りにされたくない

 

Like I’m slipping away.

逃げているようにも感じる

 

I can’t hold on.

俺には我慢ならない

 

 

Find that path alone.

正解の道だけを見極めろ

 

Crossroads lead me away.

別れ道が 俺を遠ざける

 

But that’s not what worries me.

しかし それが俺の懸念していることではない

 

I just want to know what’s home.

俺はただ知りたいだけ 帰るべき場所とはどこなのか

 

 

 

Find that path alone.

正解の道だけを見極めろ

 

Crossroads lead me away.

別れ道が 俺を遠ざける

 

But that’s not what worries me.

しかし それが俺の懸念していることではない

 

I just want to know what’s home.

俺はただ知りたいだけ 帰るべき場所とはどこなのか

 

 

Through it all.

経験の全てを通じても

 

My mind still wanders,

俺の心は彷徨い続ける

 

To the one who touched my soul.

俺の魂に触れられた唯一の人を忘れることができずに

 

Though her road leads away.

キミの道は遠ざかっていくにも関わらず

 

She’s still my true love.

キミは未だに 俺が心から愛する人

 

I could believe.

俺には信じることができた

 

Say it again, Again, Again.

その言葉を伝えたい もう一度 もう一度 もう一度…

 

 

Will is not enough when all those.

それらの全てを以ってしても 覚悟は不十分

 

Lost days stand in the way.

キミを失った日々が 人生の枷となる

 

But she was my hopes and dreams my whole world.

しかしキミが 俺の希望であり 俺の世界を夢見てくれていた人

 

I could believe.

俺には信じることができた

 

Been a long time, Won’t be again

二度と訪れない 久方ぶりの再会

 

I still want to know.

俺は さらに追求していきたい

 

Who can see for me.

誰が 俺の未来を夢見てくれるのか

 

Crossroads tell me.

別れ道が 俺に伝えてくれている

 

 

 

Now you’ll have to trade.

今 アナタは天秤にかけられている

 

Your past away.

アナタの過ぎ去りし過去と

 

And find another day.

アナタの夢見る未来

 

So is change a friend or an enemy.

友人を敵に変えるのも アナタ次第

 

Through what comes to pass.

俺の身に降りかかることを通じて

 

I’ll find my way.

己の道を見極めよう

 

I’ve seen it all before.

それらの全てを 俺は以前にも経験している

 

But is the best you can be the best thing to be.

それでもアナタが幸せになれる 最良の選択肢

 

 

Some people say.

一部の人々は口を揃えて言う

 

You’re just wasting time.

君は ただ時間を無駄にしているだけだと

 

But that’s not what worries me.

しかし それが俺の懸念していることではない

 

I just want to know what’s home.

俺はただ知りたいだけ 帰るべき場所とはどこなのか

 

 

【 THE OFFSPRING デビューアルバム THE OFFSPRING 】

【 Crossroads からの引用 】

 

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。