【 8 Scandal 和訳 】

 

 

 

 

 

QUEEN

Scandal

スキャンダル

 

 

Scandal.

スキャンダル

 

Now you’ve left me.

今 アナタは 僕の元から去って行った

 

All the world’s gotta know.

この世界中に知れ渡る

 

Hey, Scandal.

Hey, スキャンダル

 

They’re gonna turn our lives into a freak show.

世界中のマスコミが 僕たちの人生を見世物へと変えるつもりだ

 

 

 

They’ll see the heartache.

キミ達は 僕たちの心の痛みを目撃することだろう

 

They’ll see the love break.

キミ達は 僕たちの愛の崩壊を目撃することだろう

 

They’ll hear me pleadin’.

キミ達は 僕の弁解を聴くことになるだろう

 

We’ll say, For God sakes.

僕たちは宣言します 神の名誉に誓って

 

Over and over.

何度も

 

And over again.

何度でも 繰り返し

 

 

 

 

 

Scandal.

スキャンダル

 

Now you’ve left me.

今 アナタは 僕の元から去って行った

 

There’s no healin’ the wounds.

そこには 僕の傷痕を癒すものなど存在しない

 

Hey, Scandal.

Hey, スキャンダル

 

And all the world can make us out to be fools.

世界中の人々が 僕たちを愚か者として認める可能性がある

 

 

 

Here come, The bad news.

ここに流れ込んできた その悪いニュースが

 

Open the floodgates.

その水門が決壊して

 

They’ll leave us bleeding.

奴等は 僕たちを血祭にして去ってゆくのだろう

 

We say, You cheapskates.

僕たちは非難する アンタ達は卑怯者だ

 

Over and over.

何度も

 

And over again.

何度でも 繰り返し

 

 

 

 

 

So let them know when they stare.

だから奴等が世間の注目を集めるとき 教えてあげましょう

 

It’s just a private affair.

これは ただ個人的でプライベートな事件なのだと

 

They’ll have us hung in the air.

奴等は 僕たちを世間の晒し者にする気だろう

 

And tell me ?

僕に教えて頂けませんか?

 

What do they care.

奴等が 一体何を気にしているのかを

 

It’s only a life to be.

これはただ個人的な なるようにしかならない人生さ

 

Twisted and broken.

巻き込まれて 破壊される人生さ

 

 

 

They’ll see the heartache.

キミ達は 僕たちの心の痛みを目撃することだろう

 

They’ll see our love break, Yeah.

キミ達は 僕たちの愛の崩壊を目撃することだろう Yeah.

 

They’ll hear me pleadin’.

キミ達は 僕の弁解を聴くことになるだろう

 

I’ll say, For God sakes.

僕は宣言します 神の名誉に誓って

 

Over and over.

何度も

 

And over and over again, Yeah.

何度も 何度でも 繰り返し Yeah.

 

 

 

 

 

Scandal.

スキャンダル

 

Scandal.

スキャンダル

 

Scandal.

スキャンダル

 

Scandal.

スキャンダル

 

Yes, You’re breakin’ my heart again.

そうさ アンタ達が 再び僕の心を破壊したのさ

 

Scandal.

スキャンダル

 

Yes, You’re lovin’ on out again.

そうさ アンタ達は再燃したのさ

 

 

 

Today, The headlines, Tomorrow, Hard times.

今日 その見出しが 明日には 辛くなるはずさ

 

And no one ever really knows the truth from the lies.

そして誰も 奴等の虚実から 僕たちの真実を探ろうとさえしない

 

And in the end, The story deeper, Must hide.

結局 この物語は より深く隠すべきだったのさ

 

Deeper and deeper and deeper inside.

より深く より深く より深い内部へと

 

Scandal.

スキャンダル

 

Scandal.

スキャンダル

 

Scandal.

スキャンダル

 

Scandal.

スキャンダル

 

 

 

【 QUEEN The Miracle 】

【 Scandal からの引用 】

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。