【 6 Breakthru 和訳 】

 

 

 

 

 

QUEEN

Breakthru

突破口

 

 

When love breaks up.

二人の関係が終わりを迎えそうになったとき

 

When the dawn light wakes up.

新しい夜明けの光が目覚めるとき

 

A new life is born.

一つの新しい生命が芽吹く

 

Somehow,

どうにかして

 

I have to make, This final breakthru, Now.

僕は切り開かなければならない この最後の突破口を 今

 

 

 

I wake up, Feel just fine.

僕は目覚める 晴れやかな気分

 

Your face, Fills my mind.

キミの顔が 僕の心を満たす

 

I get religion quick.

僕に すぐさま神のお告げが訪れる

 

‘Cause you’re lookin’ divine.

キミが 神の救いを求めているから

 

 

Honey, You’re touchin’ somethin’.

Honey, キミは 何かに触れている

 

You’re touchin’ me.

キミが 僕に触れている

 

I’m under your thumb.

僕は キミの胸の膨らみの下に潜んでいる

 

Under your spell.

僕は キミの恋の呪文の下に潜んでいる

 

Can’t you see ?

キミには気付くことができますか?

 

 

If I could only reach you.

キミに手を伸ばすことさえできたなら

 

If I could make you smile.

キミを笑顔にさせることさえできたなら

 

If I could only reach you.

キミに手を伸ばすことさえできたなら

 

That world really be a breakthru, Oh, Yeah.

この世界に 本当の意味での突破口が切り開けるのに Oh, Yeah.

 

 

Breakthru, These barriers of pain.

突破口 僕たちの傷付いた心の障壁を打ち破る

 

Breakthru, To the sunshine from the rain.

突破口 傷心の雨から 夜明けのサンシャインへ

 

Make my feelings known, Towards you.

僕の気持ちを全て伝える キミに向かって

 

Turn my heart inside and out, For you, Now.

僕の心の内側と外側をさらけ出す キミのために 今こそ

 

Somehow,

どうにかして

 

I have to make, This final breakthru,

僕は切り開かなければならない この最後の突破口を

 

Oh, Yeah.

 

 

 

Your smile.

キミの笑顔が

 

Speaks books to me.

僕との物語に終わりを告げる

 

Break up.

別れ話

 

With each and every one of your looks at me.

キミの一つ一つの側面が 僕を見つめている

 

 

Honey, You’re startin’ somethin’ , Deep inside of me.

Honey, キミは何かを始めている 僕の心の奥深くで

 

Honey, You’re sparkin’ somethin’, This fire in me.

Honey, キミが火花を散らし始めている 僕の中での恋の炎

 

I’m outta control,

僕にはコントロールできないよ

 

I wanna rush headlong, Into this ecstasy.

僕は頭から飛び込みたい このエクスタシーの中に

 

 

If I could only reach you.

キミに手を伸ばすことさえできたなら

 

If I could make you smile.

キミを笑顔にさせることさえできたなら

 

If I could only reach you.

キミに手を伸ばすことさえできたなら

 

That world really be a breakthru.

この世界に 本当の意味での突破口が切り開けるのに

 

 

If I could only reach you.

キミに手を伸ばすことさえできたなら

 

If I could make you smile.

キミを笑顔にさせることさえできたなら

 

If I could only reach you.

キミに手を伸ばすことさえできたなら

 

That world really be a breakthru.

この世界に 本当の意味での突破口が切り開けるのに

 

Oh, Yeah.

 

Breakthru.

突破口

 

Breakthru.

突破口

 

 

 

If I could only reach you.

キミに手を伸ばすことさえできたなら

 

If I could make you smile.

キミを笑顔にさせることさえできたなら

 

If I could only reach you.

キミに手を伸ばすことさえできたなら

 

That world really be a breakthru.

この世界に 本当の意味での突破口が切り開けるのに

 

 

If I could only reach you.

キミに手を伸ばすことさえできたなら

 

If I could make you smile.

キミを笑顔にさせることさえできたなら

 

If I could only reach you.

キミに手を伸ばすことさえできたなら

 

That world really be a breakthru.

この世界に 本当の意味での突破口が切り開けるのに

 

Breakthru.

突破口

 

 

 

【 QUEEN The Miracle 】

【 Breakthru からの引用 】

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。