【 6 Who Wants To Live Forever 和訳 】

 

 

 

 

 

QUEEN

Who Wants To Live Forever

永遠に生き続ける存在

 

 

There’s no time for us.

僕等には その時間は残されてはいない

 

There’s no place for us.

僕等には その舞台も残されてはいない

 

What is this thing that builds our dreams ?

僕等の夢を繋ぐ この意義とは何だろうか?

 

Yet slips away from us ?

それでも離れてしまうのか? 僕たちの元から

 

Who wants to live forever ?

永遠に生き永らえさせたい存在とは?

 

Who wants to live forever ?

永遠に生き永らえさせたい存在とは?

 

Ooh.

 

 

 

There’s no chance for us.

僕等には その機会は残されてはいない

 

It’s all decided for us.

そのチャンスの全てが 僕等のために決断される

 

This world has only one.

この世界は 唯一無二の存在

 

Sweet moment set aside for us.

素敵な瞬間が 僕等のために常に身近に用意されていた

 

Who wants to live forever ?

永遠に生き永らえさせたい存在とは?

 

Who wants to live forever ?

永遠に生き永らえさせたい存在とは?

 

Ooh.

 

Who dares to love forever ?

誰が 永遠に愛し続けたいと望むだろうか?

 

Oh, Whoa, When love must die.

Oh, Whoa, 愛が消滅するべきときに

 

 

 

But touch my tears, With your lips.

僕の涙に触れてくれないか キミの唇で

 

Touch my world, With your fingertips.

僕の世界に触れてくれないか キミの指先で

 

And we can have, Forever.

そうすればキミの存在を維持できる 永遠に

 

And we can love, Forever.

そうすればキミを愛し続けられる 永遠に

 

Forever is our today.

永遠とは 僕等にとっての今日この日

 

Who wants to live forever ?

永遠に生き永らえさせたい存在とは?

 

Who wants to live forever ?

永遠に生き永らえさせたい存在とは?

 

Forever is our today.

永遠とは 僕等にとっての今日この日

 

Who waits for forever ?

誰が永遠など待つものですか?

 

Anyway.

とにかく今は

 

 

【 QUEEN A Kind of Magic 】

【 Who Wants To Live Forever からの引用 】

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。