【 4 Pain Is So Close to Pleasure 和訳 】

 

 

 

 

 

QUEEN

Pain Is So Close to Pleasure

痛みとは快感に近い

 

 

Ooh, Ooh, Pain is so close to pleasure.

Ooh, Ooh, 痛みとは 快感に近い

 

Oh, Yeah.

 

Sunshine and rainy weather go hand in hand together.

晴天と雨天のような表裏一体の関係

 

All your life.

キミ達の人生の全てにおいても

 

 

Ooh, Ooh, Pain is so close to pleasure.

Ooh, Ooh, 痛みとは 快感に近い

 

Everybody knows.

誰もが共感できる

 

One day we’re loving each other.

ある日 両者は互いに愛し合うようになる

 

Then we’re fighting one another.

その後 両者の別の側面と喧嘩するようになる

 

All the time.

四六時中

 

 

When I was young and just getting’ started.

僕がまだ若く 駆け出しの頃

 

And people talked to me they sounded broken hearted.

世界の人々の心の悲鳴が 僕に語り掛けてきました

 

Then I grew up and got my imagination.

その後 僕は成長し 自らのイマジネーションを会得しました

 

And all I wanted was to start a new relation.

僕の望みの全ては 自我との新しい関係を始めることに変わりました

 

 

So in love.

だから愛が必要でした

 

But love had a bad reaction.

しかし愛は ある種の悪い化学反応を示しました

 

I was looking for some good old satisfaction.

僕は懐かしき時代の幾らかの達成感を探し続けていました

 

But pain is all I got,

しかし痛みこそ 僕が得られていた全てでした

 

When all I needed was some love and affection.

僕が必要としていた全てが 幾らかの慈愛と愛情だった場合においても

 

 

Ooh, Ooh, Pain is so close to pleasure.

Ooh, Ooh, 痛みとは 快感に近い

 

Yeah, Yeah.

 

Sunshine and rainy weather go hand in hand together.

晴天と雨天のような表裏一体の関係

 

All your life.

キミ達の人生の全てにおいても

 

Pain and pleasure.

痛みと喜び

 

Ooh, Ooh, Pain and pleasure.

Ooh, Ooh, 痛みと喜び

 

 

 

When your plans go wrong and you turn out the light.

キミ達の計画が頓挫し その明かりを消す決断をするとき

 

But inside of your mind you put up a fight.

それでも精神の内部で 己との戦いを始めようとするとき

 

Where are the answers that we’re all searching for ?

我等が探し求めている答えとは 一体どこに存在するのでしょうか?

 

There’s nothing in this world to be sure of anymore.

この世界の中には 確信できるような答えなど何も存在しない

 

 

Some days you’re feeling good, Some days you’re feeling bad.

キミ達にも 気分のいい日と悪い日が存在する

 

But if you’re feeling happy someone else is always sad.

それでも幸せを感じられるのなら いつも誰かが悲しんでいることを忘れないで

 

Let the sweetness of love wipe the tears from your face.

甘美な愛情が キミ達の頬を伝ってゆく涙を拭い落としてくれるでしょう

 

For better or worse.

良くも悪くも

 

So let’s make the best of the rest of our years.

だから我等の残りの人生を最大限に謳歌しましょう

 

 

Ooh, Ooh, Pain is so close to pleasure.

Ooh, Ooh, 痛みとは 快感に近い

 

I told you so.

僕は キミ達にそう伝えよう

 

Sunshine and rainy weather go hand in hand together.

晴天と雨天のような表裏一体の関係

 

All your life.

キミ達の人生の全てにおいても

 

Pain and pleasure.

痛みと喜び

 

 

Ooh, Ooh, Pain is so close to pleasure.

Ooh, Ooh, 痛みとは 快感に近い

 

Yeah, Yeah.

 

Sunshine and rainy weather go hand in hand together.

晴天と雨天のような表裏一体の関係

 

All your life.

キミ達の人生の全てにおいても

 

All your life.

キミ達の人生の全てにおいても

 

Ooh,

 

Pain, Pleasure.

痛みこそ喜び

 

Pain, Pleasure.

痛みこそ喜び

 

Pain, Pleasure.

痛みこそ喜び

 

Pain, Pleasure.

痛みこそ喜び

 

 

 

【 QUEEN A Kind of Magic 】

【 Pain Is So Close to Pleasure からの引用 】

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。