【 6 I Want To Break Free 和訳 】

 

 

 

 

 

QUEEN

I Want To Break Free

僕は解放されたい

 

 

I want to break free.

僕は解放されたい

 

I want to break free.

僕は解放されたい

 

I want to break free, From your lies.

僕は解放されたい キミへの幻想から

 

You’re so self satisfied, I don’t need you.

キミは満足してくれているが 今の僕には不要な存在だ

 

I’ve got to break free.

僕は自由を得なくてはならない

 

God knows,

神のみぞ知る

 

God knows I want to break free.

神は 僕が解放を求めていると知っている

 

 

I’ve fallen in love.

僕は 恋に落ちた

 

I’ve fallen in love for the first time.

僕は 初めて恋に落ちた

 

And this time I know it’s for real.

そして今回 それが本物であると知る

 

I’ve fallen in love, Yeah.

僕は 恋に落ちた ああ…

 

God knows,

神のみぞ知る

 

God knows I’ve fallen in love.

神は 僕が恋に落ちたと知っている

 

 

It’s strange, But it’s true.

奇妙なことだが これが真実

 

Hey, I can’t get over the way you love me like you do.

Hey, キミが 僕を愛する所作から逃れられない

 

But I have to be sure.

しかし僕には 確認しておくべきことがある

 

When I walk out that door.

僕が そのドアから出て行くと決めたのなら

 

Oh, How I want to be free, Baby.

ああ… どうすれば 僕は自由になれるのか Baby.

 

Oh, How I want to be free.

ああ… どうすれば 僕は逃れられるのか

 

Oh, How I want to break free.

ああ… どうすれば 僕は解放されるのか

 

 

But life still goes on.

しかし人生 先は長い

 

I can’t get used to living without.

僕は キミなしでは生きられない

 

Living without.

キミを失って生きる

 

Living without you by my side.

キミを失って生きることが 僕の思惑の傍に

 

I don’t want to live alone, Hey.

僕は 独りでは生きられない Hey.

 

God knows,

神のみぞ知る

 

Got to make it on my own.

僕なりの術で その境地に達する必要があるのだと

 

 

So, Baby, Can’t you see.

だから Baby, キミだけを見つめることはできない

 

I’ve got to break free.

僕は 自由を手に入れなくてはならない

 

I’ve got to break free.

僕は 自由を手に入れなくてはならない

 

I want to break free, Yeah.

僕は 自由になりたい Yeah.

 

I want, I want, I want,

僕の望みは 僕の望みは 僕の望みは

 

I want to break free.

僕の望みは解放されること

 

 

 

【 QUEEN The Works 】

【 I Want To Break Free からの引用 】

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。