【 4 Man On The Prowl 和訳 】

 

 

 

 

 

QUEEN

Man On The Prowl

恋の逃避行をしている男

 

 

I’m gonna take a little walk on the wild side.

少しの間だけ 僕のワイルドサイドに走ってみるつもり

 

I’m gonna loosen up and get me some gas.

リラックスして 僕にガソリンを補充してみるつもり

 

I’m gonna get me some action.

いくつかのアクションを起こしてみるつもり

 

Go crazy, Drivin’ in the fast lane.

夢中になって 僕の光速の車線を駆け抜けてゆく

 

 

My baby left me alone.

僕の恋人は 僕を放ったらかし

 

She done me dirty and I’m feelin’ so lonely.

彼女に汚され 強い孤独を感じている

 

So come home, Come home.

だから帰って来てよ 僕の元へ

 

If you don’t, You’re gonna break my heart.

君がそうしてくれないと 僕の心は押し潰されてしまう

 

 

Man on the prowl.

恋の逃避行をしている男

 

You better watch out.

キミ達も気を付けたほうがいいよ

 

I am on the loose and I’m lookin’ for trouble.

僕は逃亡中で トラブルを探し求めています

 

So look out, Yeah, Yeah.

だから気を付けろよ Yeah, Yeah.

 

Look out, Yeah, Yeah.

気を付けろよ Yeah, Yeah.

 

I’m a man on the prowl.

僕は恋の逃避行をしている男

 

 

 

I don’t wanna be a rock’n roll steady.

ロックンロールだけを 僕の恋人にしたくはないよ

 

I just want to be lowdown trash.

僕は ただの卑屈なゴミ野郎になりたいだけ

 

I wanna go to the movies.

映画館に行きたいよ

 

All I wanna do is sit on my ass.

望みの全ては ただ座っていたいだけなんだ

 

 

So, Honey, Come home, Come home, Come home.

だからHoney, 帰って来て 帰って来てよ 僕の元へ

 

Don’t leave me when I am feelin’ so lonely.

僕が強い孤独を感じているときに 置き去りにしないでよ

 

Come home, Yeah, Yeah.

帰って来てよ Yeah, Yeah.

 

Come home, Yeah, Yeah.

僕の元へ Yeah, Yeah.

 

If you don’t, You’re gonna break my heart.

君がそうしてくれないと 僕の心は押し潰されてしまう

 

 

Man on the prowl.

恋の逃避行をしている男

 

You better watch out.

キミ達も気を付けたほうがいいよ

 

I am on the loose and I’m lookin’ for trouble.

僕は逃亡中で トラブルを探し求めています

 

So look out, Yeah, Yeah.

だから気を付けろよ Yeah, Yeah.

 

Look out, Yeah, Yeah.

気を付けろよ Yeah, Yeah.

 

I’m a man on the prowl.

僕は恋の逃避行をしている男

 

 

 

Well, I keep dreamin’ about my baby.

今 僕は 僕の恋人についての夢を見続けています

 

But it ain’t gonna get me nowhere.

しかし そんなことをしても 僕をどこにも連れて行けない

 

I gotta teach my baby dancin’.

僕は 恋人に派手なダンスを教えなきゃ

 

But I am not Fred Astaire.

しかし僕はダンサー・フレッド・アステアじゃない

 

So Baby, Look out.

だからBaby, 気を付けて

 

I’m a man on the prowl.

恋の逃避行をしているだけの男に

 

Look out.

気を付けて

 

Man on the prowl.

恋の逃避行をしている男に

 

Yeah.

 

Yeah, Yeah.

 

Baby, Baby, Baby, Look out, Yeah.

Baby, Baby, Baby,  気を付けて Yeah.

 

Man on the prowl.

恋の逃避行をしている男に

 

 

 

Baby, Come home.

Baby, 帰って来てよ 僕の元へ

 

I’m on the loose and I’m lookin’ for trouble.

僕は逃亡中で トラブルを探し求めています

 

Baby, Come home, Oh Yeah.

Baby, 帰って来てよ 僕の元へ Oh Yeah.

 

‘Cause I’m a man on the prowl.

僕は恋の逃避行をしているだけの男なのだから

 

 

So, Honey, Come home, Come home.

だからHoney 帰って来てよ 僕の元へ

 

‘Cause I’m a man on the prowl, Yeah.

僕は恋の逃避行をしているだけの男なのだから Yeah.

 

Man on the prowl, Yeah, Hey.

恋の逃避行をしている男 Yeah, Hey.

 

Steady there.

ある程度 落ち着いてきた

 

Loosen up.

気が緩んできた

 

 

 

【 QUEEN The Works 】

【 Man On The Prowl からの引用 】

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。