【 2 Dancer 和訳 】

 

 

 

 

 

QUEEN

Dancer

踊ってくれませんか

 

 

I’m not invited to the party.

私は そのパーティーに招待されていませんでした

 

Been sitting here all night.

一晩中 ここに座っていました

 

I’m all alone at the party.

そのパーティーでは ずっと孤独でした

 

I don’t feel alright.

不安を感じていました

 

Ain’t got no black coat.

黒いコートなんて持っていません

 

Ain’t got no tie

ネクタイも持っていません

 

I gotta shape up now.

シェイクアップしなくては 今すぐ

 

Come on, Baby.

こっちへおいで Baby.

 

You gotta know why.

キミには その理由を知る必要がある

 

Take off.

飛び立とうじゃないか

 

 

 

Dancer, Dancer.

踊ってくれよ 舞踏してくれよ

 

I can’t live with it.

私は その精神と共には生きられない

 

I’m gonna die without it.

私は その精神を伴うことなく死ぬつもり

 

Dancer, Dancer.

踊ってくれよ 舞踏してくれよ

 

Ain’t no doubt about it.

その要因については 疑いようもない

 

Dancer, Dancer.

踊ってくれよ 舞踏してくれよ

 

Why don’t you kick off your dancing shoes,

何故キミは ダンスシューズを脱いで

 

And come and ride with me ?

僕の演奏に乗り合わせてくれないのですか?

 

Cool.

冷静になって

 

 

 

 

 

You’re life and soul of the funktion.

キミの行動の選択こそ 人生であり魂なのさ

 

It tool me all night.

その選択が一晩中 己を遊具へと変える

 

To get hold of the right introduction.

その正しい手引きを手に入れるため

 

Blew me out of sight.

今までの自分を視界から吹き飛ばしてしまえ

 

I taste your lipstick, Yeah.

私は アナタの口紅を味わう Yeah.

 

I look in your eyes, Wow.

私は アナタの瞳の中を覗き込む Wow.

 

You feel fantastic, Yeah.

アナタは 素敵な気持ちになれる Yeah.

 

My body cries, Yeah, Yeah, Yeah.

私の身体は 歓喜に打ち震える Yeah, Yeah, Yeah.

 

That’s what I say.

それが 僕の伝えたいことなのさ

 

 

 

Dancer, Dancer.

踊ってくれよ 舞踏してくれよ

 

I can’t live with it.

私は その精神と共には生きられない

 

I’m gonna die without it.

私は その精神を伴うことなく死ぬつもり

 

Dancer, Dancer.

踊ってくれよ 舞踏してくれよ

 

Ain’t no doubt about it.

その要因については 疑いようもない

 

Dancer, Dancer.

踊ってくれよ 舞踏してくれよ

 

Why don’t you kick off your dancing shoes,

何故キミは ダンスシューズを脱いで

 

And come and ride with me ?

僕の演奏に乗り合わせてくれないのですか?

 

Hot space, Let’s go.

情熱的な空間へと乗り出そうじゃないか

 

 

 

Oh,Yeah.

 

Whoo.

 

Ha, Ha, Yeah, Yeah.

 

Ooh.

 

Yeah, And I won’t be your baby.

Yeah, キミの幼い魂には付き合いきれないよ

 

Whoo.

 

 

 

Dancer, Dancer.

踊ってくれよ 舞踏してくれよ

 

Oh, I can’t believe you’re dancing.

Oh, キミが踊り始めていることが信じられないよ

 

Dancer, Dancer.

踊ってくれよ 舞踏してくれよ

 

Can’t take you home.

もうキミを家には連れ戻せない

 

I can’t take you dancing.

キミからダンスを奪うことさえできない

 

Dancer, Dancer.

踊ってくれよ 舞踏してくれよ

 

Just bring out the funk and dance the night away.

ちょうど今 その機能を取り出して この夜を越えて踊ってくれよ

 

Dancer, Dancer.

踊ってくれよ 舞踏してくれよ

 

You got to boogie ?

キミの身体はロックを感じているだろ?

 

 

 

 

 

Dancer, Dancer.

踊ってくれよ 舞踏してくれよ

 

Oh, Your reputation.

Oh, キミの評判が聴こえてくるよ

 

Dancer, Dancer.

踊ってくれよ 舞踏してくれよ

 

Oh, Yeah.

 

Dancer, Dancer.

踊ってくれよ 舞踏してくれよ

 

Oh, Baby, Dance, Dance, Dance, Dance.

Oh, Baby, ダンス ダンス ダンス ダンス

 

 

 

Dancer, Dancer.

踊ってくれよ 舞踏してくれよ

 

Dancer, Dancer.

踊ってくれよ 舞踏してくれよ

 

Dancer, Dancer.

踊ってくれよ 舞踏してくれよ

 

 

 

【 QUEEN Hot Space 】

【 Dancer からの引用 】

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。