【 1 Staying Power 和訳 】

 

 

 

 

 

QUEEN

Staying Power

秘められた力

 

 

Ha.

 

Let me show it to you.

僕が キミ達に証明してあげましょう

 

Yeah, Ah.

 

Hey, Yeah.

 

 

 

See what I got.

僕が 手に入れた力を御覧下さい

 

I got a hell of a lot.

僕は とてつもない力を手に入れた

 

Tell me what you feel.

今 キミ達が感じている感覚を教えてくれませんか

 

Is it real ?

その力を感じませんか?

 

Is it real ?

この力を感じませんか?

 

You know I got what it takes.

キミ達は 僕が手に入れた力をご存知でしょう

 

And I can take a lot.

僕は 計り知れない力を取り込める

 

Did you hear the last call ? Baby.

キミ達は そのラストコールを聴いたのかい? Baby

 

You and me got staying power, Yeah.

キミ達と僕は 秘められた力を手に入れた Yeah.

 

You and me, We got.

キミ達と僕は手に入れた

 

Staying power.

秘められた力

 

Staying power.

秘められし力

 

I got, I got it.

僕は手に入れた この力を

 

 

 

I wonder when we’re gonna make it.

神秘的に感じるんだ 私たちが それを成し遂げようとしているとき

 

I wonder when we’re gonna shake it.

幻想的に感じるんだ 私たちが それを揺るがそうとしているとき

 

Rock me, Baby, Rock me.

自分をロックさせて Baby, ロックさせてくれよ

 

Come on, You can shock me.

Come on, キミ達も 自分に衝撃を与えられる

 

Let’s catch on to the groove.

その境界線を掴み取りに行こうじゃないか

 

Make it move, Make it move, Yeah.

この力を動かそう この感覚を動かそうじゃないか Yeah.

 

You know how to shake that thing.

キミ達はどうやって その感覚を揺るがせばいいのかを理解している

 

Well, Work it, Work it, Work it.

今 この力が働く この力が発現する この力が発揮される

 

You and I can play ball, Baby.

キミ達と僕は キャッチボールすることができる Baby.

 

You and me got staying power, Yeah.

キミ達と僕は 秘められた力を手に入れた Yeah.

 

You and me, We got.

キミ達と僕は手に入れた

 

Staying power.

秘められた力

 

 

 

 

 

Hey, Yeah, Yeah, Yeah, Yeah, Hey.

 

I wonder when we’re gonna make it.

神秘的に感じるんだ 私たちが それを成し遂げようとしているとき

 

I wonder when we’re gonna shake it.

幻想的に感じるんだ 私たちが それを揺るがそうとしているとき

 

Got fire down below.

燃え上がる火の海が迫っている

 

I’m just regular dynamo.

僕は まるで規則的な発電装置

 

Want some smooth company.

皆と良好的な関係になりたい

 

Don’t lose control.

コントロールを失わないように

 

Just hang on out with me.

ただ僕と一緒に働きかけましょう

 

Got to get to know each other.

到達できるさ 互いに両者を知り合えば

 

But we got plenty of time.

私たちには際限なく時間がある

 

Did you hear the last call ? Baby.

キミ達は そのラストコールを聴いたのかい? Baby

 

You and me got staying power, Yeah.

キミ達と僕は 秘められた力を手に入れた Yeah.

 

You and me, We got.

キミ達と僕は手に入れた

 

Staying power.

秘められた力

 

 

 

 

 

Power, Power, Power.

力を 力を 力を

 

Power, Power, Power.

力を 力を 力を

 

Power, Power, Power.

力を 力を 力を…

 

 

 

I wonder when we’re gonna make it.

神秘的に感じるんだ 私たちが それを成し遂げようとしているとき

 

I wonder when we’re gonna shake it.

幻想的に感じるんだ 私たちが それを揺るがそうとしているとき

 

Blow, Baby, Blow.

振り抜け Baby, 揺るがせ

 

Let’s get down and go, Go.

舞台に降り立ち 手に入れよう 行くぞ

 

Get yourself in the mood.

この雰囲気の中で キミ自身を高揚させて

 

Got to give a little bit of attitude.

少しは態度で示さないとね

 

Baby, Don’t you crash.

Baby, 墜落するんじゃないぞ

 

Let’s just trash, Trash, Trash.

ただゴミのように捨ててやれ 今までの自分を ゴミ箱に

 

Did you hear the last call ? Baby.

キミは 対戦相手のラストコールを聴いたのかい? Baby

 

You and me got staying power, Yeah.

キミと僕は 秘められた力を手に入れた Yeah.

 

You and me, We got.

キミ達と僕は手に入れた

 

Staying power.

秘められた力

 

I like it.

僕は この感覚が好きだ

 

Staying power.

秘められた力

 

Yeah, Yeah.

 

Gotcha.

掴んだよ

 

 

 

【 QUEEN Hot Space 】

【 Staying Power からの引用 】

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。