【 9 Hijack My Heart 和訳 】

 

 

 

 

 

QUEEN

Hijack My Heart

僕の心は 奪われてしまった

 

 

Just walking down the street, One cloudless sunny day.

雲一つない快晴の日に この街の通りを歩いているだけ

 

Just minding my business, Thinking my thoughts,

自分の仕事に集中して 思考を巡らせているだけ

 

Nothing much to say.

これ以上言うことはないよ

 

When suddenly I got hit, Imagine my surprise.

突然 頭の芯を殴られたような驚きを想像してみてください

 

Your smile came up and zapped me right between the eyes.

キミの笑顔が浮かび 僕の脳裏に衝撃が走る

 

I’ve never seen anything to compare with your smile.

キミの笑顔に匹敵するものなどないよ

 

I’d never seen anything that came within miles.

数キロ圏内に迫って来ていたとは気付かなかった

 

My heart got hijacked by you.

僕の心は キミにハイジャックされてしまったよ

 

 

 

Stuck in the traffic, Stuck at the lights, What do I see ?

渋滞に巻き込まれ 信号待ち 僕には何が見える?

 

Some stupid bimbo in a fast car next to me.

僕の隣を高速で駆け抜けるバカ女

 

She takes off, Imagine my disgust.

彼女が発進するとき 呆れ果てている僕を想像してみてください

 

Like a bat out of hell, I get to eat her dust.

地獄のコウモリであるかのように 彼女が撒き散らした埃を吸い込む

 

I never had known anything to compare with her laugh.

彼女の高らかな笑い声に匹敵するものを今まで知らなかった

 

I’d never known anything that counted by half.

僕は 意識の半分で受け流す術を今まで知らなかった

 

My heart got hijacked by you.

僕の心は 君にハイジャックされてしまったよ

 

 

 

Hijack my heart.

僕の心は ハイジャックされてしまったよ

 

Hijack my heart.

僕の心は ハイジャックされてしまったよ

 

Steals my heart.

僕の心は 奪われてしまったよ

 

Hijack my heart.

僕の心は ハイジャックされてしまったよ

 

Hijack my heart.

僕の心は ハイジャックされてしまったよ

 

 

 

Look at the cities, Look at the streets, What do you see ?

この街を見つめて この街並みを見つめて キミ達には何が見えますか?

 

Look at the faces, Look at the people they all want to be.

この街の人々の顔を見つめて 彼等が理想とする人々を見つめて

 

Suddenly hit by something they don’t get to choose.

彼等には選択できない何らかの因果によって 突然 頭を殴られる

 

It comes out of nowhere, Right out of the blue.

それは突然 青天の霹靂のように訪れる

 

I’d never seen anything to compare with your smile.

キミ達の笑顔に匹敵するものなどないよ

 

I’d never seen anything that came within miles.

数キロ圏内に迫って来ていたとは気付かなかった

 

My heart got hijacked by you.

僕の心は キミ達にハイジャックされてしまったよ

 

 

Hijack my heart.

僕の心は ハイジャックされてしまったよ

 

Now, You really got a hold on me.

今 キミ達は僕の心を掴んでいる

 

You hijacked my heart.

キミ達が 僕の心をハイジャックした

 

Don’t you know you won’t let me be ?

キミ達の存在が 僕を自由にさせないと自覚していますか?

 

Stole my heart.

僕の心は 奪われてしまったよ

 

Threw away the key, Ooh, Baby. What’s become of me ?

その鍵を放り投げてしまえば Ooh, Baby. 僕はどうなってしまうのか?

 

You hijacked my heart.

キミ達の存在が 僕の心をハイジャックした

 

Now, You really got a hold on me.

今 キミ達は僕の心を掴んでいる

 

You hijacked my heart.

キミ達の存在が 僕の心をハイジャックしたのさ

 

 

 

【 QUEEN The Miracle 】

【 Hijack My Heart からの引用 】

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。