【 6 Rock It (Prime Jive) 和訳 】

 

 

 

 

 

QUEEN

Rock It (Prime Jive)

キミの魂の酔いしれる( 素敵な遊戯によって )

 

 

When I hear that rock and roll.

僕が そのロックンロールを聴いたとき

 

It get down to my soul.

その音楽が 僕の心に染み渡る

 

When it’s real rock and roll.

それが 本物のロックンロールであるのなら

 

Oh, Rock and roll.

Oh, ロックンロール

 

When I hear that rock and roll.

僕が あのロックンロールを聴いたとき

 

It get down to my soul.

あの音楽が 僕の魂に響き渡る

 

When it’s real rock and roll.

あれが 本物のロックンロールであるのなら

 

Oh, Rock and roll.

Oh, ロックンロール

 

 

Oh, Oh, Oh, Oh.

 

You really think they like to rock in space ?

キミは本当に 彼等が宇宙でロックしたいと考えていますか?

 

Well, I don’t know.

今の僕には知る由もない

 

What do you know.

キミが 何を知っているのかを

 

What do you hear on the radio.

このラジオで キミが何を聴いていたのかを

 

Coming through the air.

この空間を通じてやって来る

 

I said mama.

僕はママと呼んでいたよ

 

I ain’t crazy.

僕の頭がオカシイわけじゃないよ

 

I am alright, Alright.

僕は正気だよ ごく普通だよ

 

 

Hey, Came on baby said it’s alright.

Hey, 僕の恋人も 問題ないわと言っていたよ

 

To rock’n’roll on a Saturday night.

ある土曜の夜における ロックンロールのために

 

I said, Shoot and get your suit, And come along with me.

アナタのスーツでビシッと決めて 私と一緒に見に行きましょうと誘われたよ

 

I said, Came on baby now, Come and rock with me.

僕もキミが今 僕と一緒にロックしに来ているのだと伝えたよ

 

I said, Yeah.

彼女も そうねと言ってくれたよ

 

What do you do to get to feel alive ?

生きていると実感するために アナタは何をする気なの?

 

You go downtown.

アナタは ダウンタウンに行くべきよ

 

And get some of that prime jive.

彼等との素敵な遊戯による思い出を手に入れるべきよ

 

I said mama.

僕はママと呼んでいたよ

 

I ain’t crazy.

僕の頭がオカシイわけじゃないよ

 

I am alright, Alright.

僕は正気だよ ごく普通だよ

 

 

Hey, Came on baby said it’s alright.

Hey, 僕の恋人も 問題ないわと言っていたよ

 

To rock’n’roll on a Saturday night.

ある土曜の夜における ロックンロールのために

 

I said, Shoot and get your suit, And come along with me.

アナタのスーツでビシッと決めて 私と一緒に見に行きましょうと誘われたよ

 

I said, Came on baby now, Come and rock with me.

僕もキミが今 僕と一緒にロックしに来ているのだと伝えたよ

 

I said, Yeah.

彼女も そうねと言ってくれたよ

 

We’re gonna rock it.

僕たちは お互いの心を揺さぶるつもりなのさ

 

 

 

Hey, Came on baby said it’s alright.

Hey, 僕の恋人も 問題ないわと言っていたよ

 

To rock’n’roll on a Saturday night.

ある土曜の夜における ロックンロールのために

 

I said, Shoot and get your suit, And come along with me.

アナタのスーツでビシッと決めて 私と一緒に見に行きましょうと誘われたよ

 

I said, Came on baby now, Come and rock with me.

僕もキミが今 僕と一緒にロックしに来ているのだと伝えたよ

 

I said, Yeah.

彼女も そうねと言ってくれたよ

 

We’re gonna rock it.

僕たちは お互いの魂を揺さぶるつもりなのさ

 

 

Oh, Tonight.

Oh, 今夜

 

We want some prime jive.

僕たちの素敵な戯れを求めていたのさ

 

We want some prime jive.

僕たちの素敵な遊戯を求めていたのさ

 

We are gonna rock it tonight.

僕たちは今夜 互いの心に酔いしれるつもりなのさ

 

Gettin’ lucky tonight.

今夜は 幸運に恵まれているよ

 

We want some prime jive.

僕たちの素敵な戯れを求めていたのさ

 

We want some prime jive.

両者の間に拡がる素敵な一時を求めていたのさ

 

We want some prime jive.

両者の間に拡がる素敵な一夜を求めていたのさ

 

Come on rock it.

さあ お互いの心を揺さ振ろう

 

We want some prime jive.

両者の間に拡がる素敵な一時を求めていたのさ

 

Rock it tonight.

今夜 お互いの魂を揺さぶろう

 

We want some prime jive

両者の間に拡がる素敵な一夜を求めていたのさ

 

Come on, Honey.

おいでよ Honey.

 

We rock it tonight.

今夜 互いの心に酔いしれよう

 

Come on, Come on, Come on, Come on, Come on.

 

We rock it tonight.

今夜 互いの魂に酔いしれよう

 

 

Get some of that prime jive.

僕たちの素敵な戯れによる思い出を手にしよう

 

Get some of that prime jive.

僕たちの素敵な遊戯による思い出を手にしよう

 

Come on, Come on, Come on, Come on, Come on.

 

Come on, Honey.

おいでよ Honey.

 

Get some of that prime jive.

僕たちの素敵な遊戯による思い出を手にしよう

 

Get some of that get.

僕たちの楽しい思い出を手に入れよう

 

Get down.

さあ降りて来てよ

 

Come on, Honey.

おいでよ Honey.

 

Come on, Honey.

おいでよ Honey.

 

We gonna rock it tonight.

僕たちは今夜 互いの心に酔いしれるつもりなのさ

 

 

 

【 QUEEN The Game 】

【 Rock It (Prime Jive) からの引用 】

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。