【 8 In Only Seven Days 和訳 】

 

 

 

 

 

QUEEN

In Only Seven Days

たった七日間で

 

 

Monday.

月曜日

 

Start of my holiday.

僕の休日の始まり

 

Freedom for just one week.

僅か一週間だけの自由

 

Feels good to get away.

清々しい現実逃避

 

 

Tuesday.

火曜日

 

Saw her down on the beach.

このビーチの上から 彼女を見つめていました

 

I stood and watched awhile.

僕は立ち尽くして しばらく眺めていました

 

And she looked and smiled at me.

彼女も 僕を見つめ返して微笑んでくれました

 

 

Wednesday.

水曜日

 

I didn’t see her.

彼女を見つけられませんでした

 

I hoped that she’d be back tomorrow.

明日 彼女が戻って来てくれたらと期待していました

 

 

And then on, Thursday.

そして次の日の木曜日

 

My luck had changed.

僕に運が向いてきました

 

She stood there all alone.

彼女はたった一人で そこに立っていました

 

I went and asked her name.

僕は 彼女の元へ行って名前を尋ねました

 

I never thought that this could happen to me.

まさか僕に そんな事ができるなんて信じられませんでした

 

 

In only seven days.

たった七日間で

 

It would take a hundred or more.

この出会いが 多くのものを齎してくれたのでしょう

 

For memories to fade.

この思い出が色褪せてしまわぬように

 

 

 

I wish Friday.

僕は金曜日に願いました

 

Would last forever.

永遠に続くことでしょう

 

I held her close to me.

彼女との思い出を 僕の中へ閉じ込め抱きしめました

 

I couldn’t bear to leave her there.

思い出の中から 彼女の存在が去りゆかないように

 

 

Saturday.

土曜日

 

Just twenty four hours.

後たったの24時間だけ

 

Oh, No, I’m goin’ back home on Sunday.

Oh, 僕は日曜日 ホームには帰りたくないよ

 

 

I’m so sad.

僕は とても寂しい

 

Alone.

孤独だよ

 

 

 

【 QUEEN Jazz 】

【 In Only Seven Days からの引用 】

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。