【 4 Bicycle Race 和訳 】

 

 

 

 

 

QUEEN

Bicycle Race

バイシクルレース

 

 

Bicycle, Bicycle, Bicycle.

バイシクル バイシクル バイシクル

 

I want to ride my bicycle, bicycle, bicycle.

僕は自転車に乗りたい バイシクル バイシクル

 

I want to ride my bicycle.

僕は自転車に乗りたい

 

I want to ride my bike.

僕は自転車に乗りたい

 

I want to ride my bicycle.

僕は自転車に乗りたい

 

I want to ride it where I like.

僕はこれに乗って 好きなところへ行きたい

 

 

You say black, I say white.

キミ達が黒と言えば 僕は白と答える

 

You say bark, I say bite.

キミ達が吠えると言えば 僕は噛みつくと答える

 

You say shark, I say hey, Man.

キミ達が強欲であると言えば 僕は誠実であると言える

 

Jaws was never my scene.

ジョーズは 僕のお望みのシーンではなかったのさ

 

And I don’t like Star Wars.

そして僕はスターウォーズが好きじゃないよ

 

 

You say Rolls, I say Royce.

キミ達がロールスと言えば 僕はロイスと答える

 

You say God, Give me a choice.

キミ達が神であると言うなら 僕に選択肢を与えてくれないか

 

You say Lord, I say Christ.

キミ達が主であると言えるなら 僕はキリストであると言える

 

I don’t believe in Peter Pan.

僕はピーターパンなんか信じちゃいないよ

 

Frankenstein or Superman.

フランケンシュタインも スーパーマンだって

 

 

All I wanna do is

僕の望みの全ては

 

Bicycle, Bicycle, Bicycle.

バイシクル バイシクル バイシクル

 

I want to ride my bicycle, Bicycle, Bicycle.

僕は自転車に乗りたい バイシクル バイシクル

 

I want to ride my bicycle.

僕は自転車に乗りたい

 

I want to ride my bike.

僕は自転車に乗りたい

 

I want to ride my bicycle.

僕は自転車に乗りたい

 

I want to ride my.

僕は自転車に乗りたい

 

 

Bicycle races are coming your way.

自転車レースが アナタ達の元へとやって来る

 

So forget all your duties, Oh, Yeah.

だからアナタ達の全ての仕事を忘れて Oh, Yeah.

 

Fat bottomed girls, They’ll be riding today.

太ったお尻の女の子達 彼女達が今日から走り出す

 

So look out for those beauties, Oh, Yeah.

だから彼女達の美しき行動を見張っていてくれよ Oh, Yeah.

 

On your marks.

アナタ達の採点で

 

Get set.

位置について

 

Go.

用意 ドン

 

 

Bicycle race, Bicycle race, Bicycle race.

バイシクルレース バイシクルレース バイシクルレース

 

Bicycle, Bicycle, Bicycle.

バイシクル バイシクル バイシクル

 

I want to ride my.

僕は自転車に乗りたい

 

Bicycle, Bicycle, Bicycle, Bicycle, Bicycle.

バイシクル バイシクル バイシクル バイシクル バイシクル

 

Bicycle race.

バイシクルレース

 

 

 

Hey.

 

You say Coke, I say caine.

キミ達がコークと言えば 僕はケインと答える

 

You say John, I say Wayne.

キミ達がジョンと言えば 僕はウェインと答える

 

Hot dog,

もう降参だよ

 

I say cool it, Man.

この相槌がクールだねって認めるよ チクショウ

 

I don’t wanna be the president of America.

僕は アメリカの大統領になんかなりたくないよ

 

 

You say smile, I say cheese.

キミ達がスマイルと言えば 僕はチーズと答える

 

Cartier,

カルティエ

 

I say please.

プリーズ

 

Income tax,

所得税

 

I say Jesus.

ジーザス

 

I don’t wanna be a candidate.

僕は選挙の候補者になんてなりたくないよ

 

For Vietnam or Watergate.

ベトナム戦争やウォーターゲート事件 解決のための

 

 

‘Cause all I wanna do is.

何故なら 僕の望みの全ては

 

Bicycle, Bicycle, Bicycle.

バイシクル バイシクル バイシクル

 

I want to ride my bicycle, Come on bicycle.

僕は自転車に乗りたい 自転車に乗って来てくれよ

 

I want to ride my bicycle.

僕は自転車に乗りたい

 

I want to ride my bike.

僕は自転車に乗りたい

 

I want to ride my bicycle.

僕は自転車に乗りたい

 

I want to ride it where I like.

僕はこれに乗って 好きなところを自由に飛び回りたい

 

 

 

【 QUEEN Jazz 】

【 Bicycle Race からの引用 】

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。