【 3 Jealousy 和訳 】

 

 

 

 

 

QUEEN

Jealousy

ジェラシー

 

 

Oh, How wrong can you be.

Oh, 何という過ちを犯してしまったのでしょうか

 

Oh, To fall in love was my very first mistake.

Oh, 恋に落ちること自体 最初の失敗でした

 

How was I to know ?

どうすれば過ちに気付くことができたのでしょうか?

 

I was far too much in love to see.

あまりにも恋焦がれていたため 現実が見通せなかった

 

 

Oh, Jealousy, Look at me now.

Oh, 嫉妬の炎が 僕を見つめている 今

 

Jealousy, You got me somehow.

ジェラシー 何故かキミに支配されてしまった

 

You gave me no warning.

キミは 何の警告も与えずに

 

Took me by surprise.

突然 襲いかかってきた

 

Jealousy, You led me on.

ジェラシー キミが僕を導いた

 

 

You couldn’t lose your couldn’t fail.

キミは 失恋することを認められなかった

 

You had suspicion on my trail.

キミは 僕の回り道に疑念を抱いていた

 

How, How, How, All my jealousy.

どれほど どれほど どれほど 僕の全ての嫉妬が

 

I wasn’t man enough to let you hurt my pride.

僕は キミにプライドを傷つけさせるにも値しない男だった

 

Now I’m only left with my own jealousy.

今 僕には 僕の嫉妬心だけが残されている

 

 

 

Oh, How strong can you be ?

Oh, キミは どれほど強い感情になれますか?

 

With matters of the heart.

僕の心の問題と共に

 

Life is much too short to while away with tears.

涙を流しながらの人生とは あまりにも短命な人生

 

If only you could see.

キミだけに 現実を見透かせたのなら

 

Just what you do to me. Oh, Jealousy.

キミが 僕に対して行うことだけが Oh, ジェラシー

 

 

Jealousy, You tripped me up.

ジェラシー キミが僕を躓かせた

 

Jealousy, You brought me down.

ジェラシー キミが僕を陥れた

 

You bring me sorrow.

キミが 僕を悲しみに沈める

 

You cause me pain.

キミが 僕に苦痛を与える

 

Jealousy, When will you let go ?

ジェラシー いつになったら僕を解放してくれますか?

 

 

Got a hold of my possessive mind.

僕の独占欲をしっかりと掌握し

 

Turned me into a jealous guy.

僕を一人の嫉妬深い男へと創り変えた

 

How, How, How, All my jealousy.

どれほど どれほど どれほど 僕の全ての嫉妬が

 

I wasn’t man enough to let you hurt my pride.

僕は キミにプライドを傷つけさせるにも値しない男だった

 

Now I’m only left with my own jealousy.

今 僕には 僕の嫉妬心だけが残されている

 

 

But now it matters not.

しかし今 そんなことはどうでもいい

 

If I should live or die.

僕が生きるか死ぬかの選択を迫られていたとしても

 

‘Cause I’m only left with my own jealousy.

僕には 僕の嫉妬心しか残されていないのだから

 

 

 

【 QUEEN Jazz 】

【 Jealousy からの引用 】

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。