【 2 Fat Bottomed Girls 和訳 】

 

 

 

 

 

QUEEN

Fat Bottomed Girls

太ったお尻の女の子達

 

 

Are you gonna take me home tonight ?

今夜キミ達は 僕を家に連れ去るつもりなのかい?

 

Oh, Down beside your red firelight.

ああ… キミ達の赤く燃えさかる眼光の傍に降りてゆく

 

Are you gonna let it all hang out ?

キミ達は出待ちの時間 そこに居座り続けるつもりなのかい?

 

Fat bottomed girls.

太ったお尻の女の子達

 

You make the rockin’ world go round ?

キミ達は このロックンロールの世界を一周つもりなのかい?

 

 

 

Hey.

 

I was just a skinny lad.

僕は ただ一人の痩せた若者でした

 

Never knew no good from bad.

善悪の区別もついていませんでした

 

But I knew life before I left my nursery, Huh.

しかし僕は幼稚園を卒業する前から 己の人生を悟っていました Huh.

 

Left alone with big fat Fanny.

大きく太った女性と一緒に放っておかれました

 

She was such a naughty nanny.

彼女は 非常にイタズラ好きな乳母でした

 

Big woman, You made a bad boy outta me.

偉大な女性 アナタは 僕の中に悪い一面を創り出しました

 

 

 

I’ve been singing with my band.

僕は今 自分のバンドと共に歌っています

 

Cross the water, Cross the land.

世界の海を越えて 世界の土地を越えて

 

I’ve seen every blue eyes floozy on the way, Hey.

その旅路の途中で 数多もの蒼くて派手な好奇の目に晒されてきました Hey.

 

But their beauty and their style.

しかし彼女達の美意識とスタイルにも

 

Went kind of smooth after a while.

しばらくすると慣れてくるようになりました

 

Take me to them dirty ladies every time.

僕は毎回 品のない女性達に追いかけ回されるハメになりました

 

 

Come on.

 

Are you gonna take me home tonight ?

今夜キミ達は 僕を家に連れ去るつもりなのかい?

 

Oh, Down beside your red firelight.

ああ… キミ達の赤く燃えさかる眼光の傍に降りてゆく

 

Oh, When you give it all you got.

おお… キミ達は熱狂的な興奮の全てを 僕等にぶつけてくる

 

Fat bottomed girls.

太ったお尻の女の子達

 

You make the rockin’ world go round ?

キミ達は このロックンロールの世界を一周つもりなのかい?

 

Fat bottomed girls.

太ったお尻の女の子達

 

You make the rockin’ world go round ?

キミ達は このロックンロールの世界を一周つもりなのかい?

 

 

 

Now I got mortgages and homes.

今 僕は住宅と共に 住宅ローンを手に入れました

 

I got stiffness in my bones.

僕は 重荷を背負うことを肌で感じています

 

Ain’t no beauty queens in this locality, I tell ya.

この地域の中には美の女王は存在しないのだと ようやく悟りました

 

Oh, But I still got my pleasure.

ああ… それでも僕は喜びを感じることができます

 

Still got my greatest treasure.

それでも僕は至高の宝物を得られたと実感できます

 

Big woman, You done made a big man of me.

偉大な女性 アナタは 僕を器の大きな男へと成長させてくれました

 

 

Now hear this.

今 彼女達の声を聴いてください

 

Are you gonna take me home tonight ? Hey

今夜キミ達は 僕を家に連れ去るつもりなのかい? Hey.

 

Oh, Down beside your red firelight.

ああ… キミ達の赤く燃えさかる眼光の傍に降りてゆく

 

Are you gonna let it all hang out ?

キミ達は出待ちの時間 そこに居座り続けるつもりなのかい?

 

Fat bottomed girls.

太ったお尻の女の子達

 

You make the rockin’ world go round ? Yeah.

キミ達は このロックンロールの世界を一周つもりなのかい? Yeah.

 

Fat bottomed girls.

太ったお尻の女の子達

 

You make the rockin’ world go round ?

キミ達は このロックンロールの世界を一周つもりなのかい?

 

 

Get on your bikes and ride.

キミ達の自転車に乗って付き合いましょう

 

Ride’em, cowboy.

僕は 彼女達に股がるカウボーイ

 

Right, Tell’em, Hey. Go.

いいぞ 彼等にも教えてあげよう Hey. Go.

 

Boy, Aren’t you invited ?

少年達よ 君達も招待されてみませんか?

 

 

Yeah, Yes, Yes.

 

Fat bottomed girls.

太ったお尻の女の子達

 

You ride’em, You ride’em, Hey.

キミ達が世界を股に掛ける キミ達が世界を股に掛ける Hey.

 

 

Ooh, Yeah. Ooh, Yeah.

 

Alright.

いいぞ

 

Fat bottomed girls.

太ったお尻の女の子達

 

One more time, Girls, Yeah, Yeah.

もう一度 女の子達よ Yeah, Yeah.

 

Alright, Yeah, Oh, Oh.

いいぞ Yeah, Oh, Oh.

 

They get me, They get me,

彼女達が 僕を捕える 彼女達は 僕を逃さない

 

They get me, They get me.

彼女達が 僕を捕える 彼女達は 僕等を逃してはくれない

 

 

 

【 QUEEN Jazz 】

【 Fat Bottomed Girls からの引用 】

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。