【 8 Sleeping on the Sidewalk 和訳 】

 

 

 

 

 

QUEEN

Sleeping on the Sidewalk

この歩道の上で眠っているよ

 

 

I was nothin’ but a city boy.

俺は 何の取り柄もないタダのシティボーイさ

 

My trumpet was my only toy.

俺のトランペットだけが唯一の友達だったよ

 

I’ve been blowin’ my horn.

俺は いつも威勢を張ってきたよ

 

Since I knew I was born.

俺が生まれたと自覚した頃から

 

But there ain’t nobody wants to know.

しかし そこでは誰も知ろうとさえしない

 

 

I’ve been sleepin’ on the sidewalk.

俺は この歩道の上で眠っていたよ

 

Rollin’ down the road.

この道を転がり落ちて

 

I may get hungry.

確かに 空腹感を感じていたのかもしれないな

 

But I sure don’t wanna go home.

だが家には帰りたくないことだけは確かだ

 

 

So ‘round the corner comes a limousine.

そこに あの角を曲がったところに一台のリムジンがやって来た

 

And the biggest grin I ever seen.

俺が今まで見たことがない笑顔を浮かべている

 

Here sonny, Won’t you sign ?

この場面でソニー キミはサインしませんか?

 

Right along the dotted line.

キミの未来の点線に沿って忠実に

 

What you sayin’ ? Are you playin’ ?

アナタは何を言っているんだ? からかっているのか?

 

Sure you don’t mean me ?

まさか僕のことを言っているのかい?

 

 

I’ve been sleepin’ on the sidewalk.

俺は この歩道の上で眠っていたよ

 

Rollin’ down the road.

この道を転がり落ちて

 

I may get hungry.

確かに 空腹感を感じていたのかもしれないな

 

But I sure don’t wanna go home.

だが家には帰りたくないことだけは確かだ

 

Now I tell you what happened.

今こそ僕は 何が起こったのかをキミに伝えよう

 

 

They took me to a room without a table.

彼等は 俺をテーブルのない部屋へと連れて行き

 

They said,

言ったんだ

 

Blow your trumpet into here.

ここでキミの自慢の歌声を披露してみろと

 

I played around as well as I was able.

俺は できる限りの演奏をしたよ

 

And soon we had the record of the year.

そしてすぐに俺たちは その年のレコード大賞を受賞したんだ

 

 

I was a legend all through the land.

俺は この国で伝説として語り継がれる存在になれたよ

 

I was blowin’ to a million fans.

俺の百万人のファンに向けて演奏したんだ

 

Nothin’ was a missin’.

何の取り柄もないでは キミの才能が見当たらないわけだったのさ

 

All the people wanna listen.

今では この国の全ての人達が聴きたがってくれる

 

You’d have thought I was a happy man ?

キミ達は 僕等だけが恵まれた存在だと思っていたのだろう?

 

 

And I was sleepin’ like a princess.

私は 一人の御姫様であるかのように眠っていました

 

Never touch the road.

この道路には触れないで

 

I don’t get hungry.

私は 空腹感を感じていません

 

And I sure don’t wanna go home.

それでも家には帰りたくないことだけは確かです

 

Have to have some fun, Yeah.

人生楽しまなきゃ損だよ Yeah.

 

 

 

Now they tell me.

今 彼等は 僕に伝える

 

That I ain’t so fashionable.

オレ達は そんなに洒落た存在ではないよと

 

And that I owe the man a million bucks a year.

オレ達は その男に年間百万ドルもの借りがあるともね

 

So I told ‘em where to stick the fancy label.

だから僕は 彼等に伝えたんだ キミ達の派手なラベルの付け所をね

 

It’s just me and the road from here, Yeah.

ここから先は 僕とその道だけの物語なのさ Yeah.

 

 

 

I’m back to playin’ and layin’.

僕は また演奏して寝転がることにするよ

 

I’m back on the game.

僕もそろそろ このゲームを再開するよ

 

 

I’m sleepin’ on the sidewalk.

僕はいつでも この歩道の上に眠っているよ

 

Rollin’ down the road.

この道を転がり落ちて

 

I sure get hungry.

確かに 空腹感は感じているよ

 

And I sure do wanna go home, Yeah.

それでも家には帰りたくないことだけは確かなのさ Yeah.

 

 

 

【 QUEEN News Of The World 】

【 Sleeping on the Sidewalk からの引用 】

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。