【 1 Tie Your Mother Down 和訳 】

 

 

 

 

 

QUEEN

Tie Your Mother Down

キミのママを縛りつける

 

 

Ooh, Yeah. Ooh, Yeah.

 

Get your party gown and get your pigtail down.

キミのパーティードレスを纏って キミの髪を下ろして

 

And get your heart beating, Baby.

キミの心臓を鼓動させてください Baby.

 

Got my timing right, Got my act all tight.

キミのタイミングを正確に把握して 行動の全てを引き締めて

 

It’s gonna be tonight, My little school babe.

これが今夜訪れることになる 僕の小さく可愛い教え子よ

 

 

Mama says,

ママは言う

 

You don’t.

アナタは そういう娘じゃないと

 

And your daddy says,

パパも言う

 

You won’t.

オマエは そういう娘にはならないと

 

And I’m boiling up inside.

私の内部は沸騰しているの

 

No way, I’m gonna lose out this time.

仕方なく 今回も大人しくしていてあげる

 

Oh, No.

もうイヤ

 

 

Tie your mother down, Tie your mother down.

キミのママを縛りつける キミのママを縛り上げる

 

Lock your daddy outside doors.

キミのパパをドアの外へと締め出す

 

I don’t need him nosing around.

私はもう パパに嗅ぎ回られる心配はない

 

Tie your mother down, Tie your mother down.

キミのママを縛りつける キミのママを縛り上げる

 

Give me all your love tonight.

だから今夜 キミの愛情の全てを 僕に与えて下さい

 

 

 

You’re such a dirty louse, Go get out of my house ! 

オマエはそんな下品で卑しい娘だったのか 俺の家から出ていけ!

 

That’s all I ever get from your.

その暴言が 私がパパから浴びせられてきた言葉の全て

 

Your family ties, The fact I don’t think I ever heard.

キミの家庭の絆なんて 僕が聞いたこともないような事実

 

A single little civil word from those guys.

そういう父親たちからの娘を傷つける 小市民的な台詞

 

 

But you know I don’t give a light.

しかしキミは 僕が一筋の光も与えられない存在だと気付いたはず

 

I’m gonna make out, Alright.

私は外の世界へ羽ばたくつもり 問題ないわ

 

I’ve got a sweetheart in hand to put a stop to all that.

私は この関係を断ち切るために 私の恋人を手に入れました

 

Snipin’ and grousin’ goin’ on all night.

狙い撃ちからのパパのうめき声 一晩中響き渡るはずよ

 

 

Tie your mother down, Tie your mother down.

キミのママを縛りつける キミのママを縛り上げる

 

Take your little brother swimming in the creek.

近所の川で泳いでいるキミの小さな弟を連れて帰れば

 

That’s alright.

もう安心さ

 

Tie your mother down, Tie your mother down.

キミのママを縛りつける キミのママを縛り上げる

 

Or you ain’t no friend of mine.

もしくはキミは 僕の助言を必要としている友人ではないのだろう

 

 

 

Your mommy and your daddy are gonna plague me.

キミ達のママとパパが 僕の悩みの種なのさ

 

‘ Til I die.

僕が死ぬときまで

 

They can’t understand it.

彼等には キミ達の気持ちを理解できないのさ

 

I’m just a peace loving guy.

僕は キミ達の家庭の平和を愛する男であるだけなのさ

 

 

Tie your mother down, Tie your mother down.

キミ達のママを縛りつける キミ達のママを縛り上げる

 

Get that big, Big, Big, Big, Big,

キミ達の態度の大きな 大きな 大きな 大きな 大きな

 

Big daddy out the door.

大きなパパを玄関から追い出す

 

Tie your mother down, Tie your mother down.

キミ達のママを縛りつける キミ達のママを縛り上げる

 

Give me all your love tonight.

だから今夜 キミ達の愛情の全てを 僕にぶつけてください

 

 

All your love tonight.

今夜 キミの愛情の全てを

 

Give me every inch of your love.

キミの愛情の隅々までを 僕に注ぎ込んでください

 

All your love tonight.

今夜 キミの愛情の全てを

 

Gotta get my timing right.

キミのタイミングに決心がついたときがオススメ

 

All your love tonight.

今夜 キミの愛情の全てを

 

 

 

【 QUEEN A Day At The Races 】

【 Tie Your Mother Down からの引用 】

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。