【 3 I'm in Love With My Car 和訳 】

 

 

 

 

 

QUEEN

I'm in Love With My Car

僕の愛車に恋焦がれている

 

 

Ooh, Ooh, Ooh, Ooh, Ooh, Ooh.

 

The machine of a dream.

僕の理想のマシーン

 

Such a clean machine.

こんなに素敵なマシーンが存在するなんて

 

With the pistons a pumpin’.

このマシーンの鼓動が高鳴っている

 

 

And the hubcaps all a gleam.

このマシーンの全てのホイールが輝いている

 

When I’m holding your wheel.

僕が キミのハンドルを握っているとき

 

All I hear is your gear.

僕の耳に入るのは キミのギアの声だけ

 

With my hand on your grease gun.

僕の手で キミのグリースガンを

 

 

Mm. It’s like a disease son.

Mm, この感覚は 僕が病気の息子であるかのようだ

 

I’m in love with my car.

僕の愛車に恋焦がれている

 

Gotta feel for my automobile.

僕の愛車めに夢中になることが定石さ

 

Get a grip on my boy racer rollbar.

僕の少年レーサーの心で掴み取る このマシーンのロールバーを

 

Such a thrill when your radials squeal.

キミのラジアルタイヤが咆えるときこそ そんな僕のスリル

 

 

Told my girl.

僕の愛しい恋人に伝えたよ

 

I’ll have to forget her.

僕は キミを忘れなければならないのだろうと

 

Rather buy me.

むしろ僕を買い戻しに来てくれないか

 

A new carburetor.

キミの新しいエンジンで

 

 

So, She made tracks.

そうさ 彼女は足跡を残したのさ

 

Sayin’ “ This is the end now “

もう この関係は終わりを迎えたのだと

 

Cars don’t talk back.

車は もう何も言い返してこないのさ

 

They’re just four wheeled friends now.

今では 彼等はただの四輪の友人さ

 

 

When I’m holding your wheel.

僕が キミ達のハンドルを握っているとき

 

All I hear is your gear.

僕の耳に入るのは キミ達のギアの声だけ

 

When I’m cruisin’ in overdrive.

僕がオーバードライブして走行しているとき

 

Don’t have to listen.

どんな雑音も聴く必要はないのさ

 

 

To no run of the mill talk jive.

ありきたりな言葉の掛け合いでは到達できないのさ

 

I’m in love with my car.

僕の愛車に恋焦がれている

 

Love with my car, Love with my car.

愛車に恋している 愛車に恋している

 

 

Gotta feel for my automobile.

自慢の愛車に夢中になることが定石さ

 

I’m in love with my car.

僕の愛車に恋焦がれている

 

Love with my car, Love with my car.

愛車に恋している 愛車に恋している

 

String back gloves in my automo love.

運命の糸を引き戻す 自慢の愛車への愛が詰まったグローブで

 

 

 

【 QUEEN A Night At The Opera 】

【 I'm in Love With My Car からの引用 】

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。