【 8 QUEEN Stone Cold Crazy 和訳 】

 

 

 

 

 

QUEEN

Stone Cold Crazy

狂った冷徹な中毒者

 

 

Sleeping very soundly on a Saturday morning.

ある土曜日の朝 ぐっすりと熟睡していたよ

 

I was dreaming I was Al Capone.

僕がアル・カポネになった夢を見ていたよ

 

There’s a rumour going round, Gotta clear out of town.

そこではある噂が流れていたよ この街から去るつもりさ

 

Yeah, I’m smelling like a dry fish bone.

ああ 僕には乾いた魚の骨のようなキナ臭い匂いがしていたよ

 

 

Here come the Law, Gotta break down the door.

ここに法律の番人がやって来る このドアを蹴り破らなくては

 

Gotta carry me away once more.

再び 他の街へと僕を連れ去らなければ

 

Never, Never, Never get it any more.

決して 決して 決して このチャンスを逃してはならない

 

Gatta get away from this stone cold floor.

この冷たい石の床から 逃れなくては

 

Crazy.

狂っている

 

Stone cold crazy.

クレイジーで冷徹な中毒者

 

You know ?

キミ達も知っているだろ?

 

 

 

Rainy afternoon I gotta blow a typhoon.

僕が台風を呼び寄せるつもりの午後の雨雲

 

And I’m playing on my slide trombone.

僕はトロンボーンを演奏している

 

Anymore, Anymore, Cannot take it anymore.

とにかく とにかく とにかく このチャンスは逃せない

 

Gotta get away from this stone cold floor.

この冷たい石の床から 逃れなくては

 

Crazy.

狂っている

 

Stone cold crazy.

クレイジーで冷徹な中毒者

 

You know ?

キミ達も知っているだろ?

 

 

 

Walking down the street, Shooting people that I meet.

僕は この街の通りを下って歩きながら 出会った人々を撃ち続ける

 

With my rubber tommy water gun.

僕のゴム製のおもちゃの水鉄砲で

 

Here come the deputy, He’s gonna come and getta me.

その場 この街の幹部がやって来て 僕を捕えるつもり

 

I gotta get me get up and run.

意識を取り戻し 起き上がり 走って逃れなくては

 

They got the sirens loose, I ran right outta juice.

彼等が そのサイレンを緩めて 僕は正気を取り戻したよ

 

 

They’re gonna put me in a cell, If I can’t go to heaven.

彼等が僕を独房に押し込むつもり もし僕が天国へ行けないのなら

 

Will they let me go to hell ?

彼等が地獄へと連れて行ってくれるだろうか?

 

Crazy.

狂っている

 

Stone cold crazy.

クレイジーで冷徹な中毒者

 

You know ?

キミ達も知っているだろ?

 

Ow ! !

 

 

 

【 QUEEN Sheer Heart Attack 】

【 Stone Cold Crazy からの引用 】

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。