【 6 QUEEN Now I Here 和訳 】

 

 

 

 

 

QUEEN

Now I Here

今 俺はここに

 

 

Here I stand, Here I stand.

ここに俺は立っている ここに俺が立っている

 

Look around, Around, Around, Around, Around.

周りを見渡す 周りを 周りを 周りを 周りを…

 

But you won’t see me, But you won’t see me.

しかし君には認識できない 君には俺を認識できない

 

Now I’m here, Now I’m here.

今 俺はここに 今 俺がここに存在している

 

Now I’m there, Now I’m there.

今 俺はそこに 今 俺がそこへ…

 

 

I just a,

俺は ただ一人の

 

Just a new man.

ただ一人の新米兵

 

Yes, You made me live again.

そうさ 君の存在が 俺を生き返らせてくれる

 

 

 

A baby I was when you took my hand.

俺の中の赤子が産声を上げた 君が俺の手を取ってくれたときに

 

And the light of the night burned bright.

そして その夜の閃光が眩く燃え上がった

 

The people all stared, Didn’t understand.

戦場の人々の全てが見つめていた 理解されなかった

 

But you knew my name on sight.

しかし君は一目見ただけで 俺の名を理解していた

 

 

Ooh, Whatever came of ? You and me.

Ooh, 何が起こったんだ? 君と俺の間に…

 

America’s new bride to be.

アメリカの新兵器がやって来たのよ

 

Ooh, Don’t worry, Baby, I’m safe and sound.

Ooh, 心配はしないで Baby. 俺は無事に帰還したよ

 

Down in the dungeon just peaches and me.

この迷宮の中に降り立ったばかりの美女と俺が…

 

 

Don’t I love her so ?

俺は 彼女を心から愛していたはずではなかったのか?

 

Yes, She made me live again, Yeah.

そうさ 彼女の存在が 俺を生き返らせてくれる Yeah.

 

 

 

Yeah, Ooh, A thin moon, Me in the smokescreen sky.

Yeah, Ooh, 朧月 その噴煙の空の中の俺

 

Where the beams of your love light chase.

君の愛の光の視線が 俺を追跡している

 

Don’t move, Don’t speak, Don’t feel no pain.

動かないで しゃべらないで 痛みを感じないで

 

With the rain runnin’ down my face.

俺の顔に降り注ぐ 黒い雨と共に…

 

 

Your matches still light up the sky.

君のマッチは それでもこの空を灯す

 

And many a tear lives on in my eye.

俺の瞳には 彼に対する数え切れない涙が溢れている

 

Down in the city just Hoople and me.

この街の中に降り立ったばかりの戦友と俺が…

 

 

Don’t I love him so ?

俺は 彼を心から愛していたはずではなかったのか?

 

Ooh, Don’t I love him so ?

Ooh, 俺は 彼を心から愛していたはずではなかったのか?

 

Woo.

 

 

 

Whatever comes of ? You and me.

何が起こったんだ? オマエと俺の間に…

 

I’d love to leave the memory.

俺は この悲劇の記憶を後世に残しておきたい

 

With you.

オマエの存在と共に…

 

 

Now I’m here, Now I’m here.

今 俺はここに 今 俺がここに存在している

 

Think I’ll stay around.

それでも俺は この地に留まり続けるだろう

 

Around, Around, Around, Around.

この地に この地に この地に この地に…

 

Down in the city just you and me, Ah.

この街の中に降り立ったばかりの君と俺が… Ah.

 

Down in the city just you and me, Ah.

この街の中に降り立ったばかりのオマエと俺が… Ah.

 

 

Don’t I love you so ? 

俺は 皆を心から愛していたはずではなかったのか?

 

 

Go, Go, Go, Little Queenie, Woo.

Go, Go, Go, 瀕死の小柄な人よ Woo.

 

 

 

【 QUEEN Sheer Heart Attack 】

【 Now I Here からの引用 】

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。