【 5 QUEEN Lily of the Valley 和訳 】

 

 

 

 

 

QUEEN

Lily of the Valley

その谷間の百合の華

 

 

I am forever searching, High and low.

僕は永遠に探し求めている 高い地形から低い地形まで

 

But why does everybody tell me no ?

しかし何故 皆は 僕にダメだと伝えるのだろうか?

 

Neptune of the seas,

この海のネプチューンであれば

 

Have an answer for me ?

僕の求めている答えを知っているだろうか?

 

Please, The lily of the valley doesn’t know ?

どうか その谷間の百合の存在を教えて頂けませんか?

 

 

I lie in wait with open eyes.

僕は目を見開き待ち続けています

 

I carry on through stormy skies.

荒れ狂う空の中を歩き続けています

 

I follow every course.

あらゆる状況にも対応しています

 

My kingdom for a house.

僕の安息の地のための王国への模索

 

 

But each time I grow old.

しかしその都度 僕は老いてゆく

 

Serpent of the Nile.

ナイル河のサーペントよ

 

Relieve me for awhile.

しばらくの間 僕を解放してくれませんか

 

And cast me from your spell and let me go.

そして貴方の呪縛から 僕を解放して自由を与えてくれませんか

 

 

Messenger from Seven Seas has flown.

七つの海のメッセンジャーが飛んできました

 

To tell the King of Rhye he’s lost his throne.

彼がライ王国の王位を失ったと 僕に伝えるために

 

Wars will never cease.

戦乱の炎は決して途絶えることはないと

 

Is there time enough for peace ?

この世界には平和のための十分な猶予が残されているのか?

 

But the lily of the valley doesn’t know.

しかし その谷間の百合の所在が分からない

 

 

 

【 QUEEN Sheer Heart Attack 】

【 Lily of the Valley からの引用 】

 

 

 

 

 

音楽の歌詞における文法表現について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。