【 1 QUEEN Brighton Rock 和訳 】

 

 

 

 

 

QUEEN

Brighton Rock

英国ロック

 

 

Happy little day, Jimmy went away.

ささやかで幸せな日 ジミーは遠い場所へと行ってしまった

 

Met his little Jenny on a public holiday.

ある祝日に 彼の愛しいジェニーに巡り会いました

 

A happy pair they made.

彼等が築き上げた一組の幸せなペア

 

So decorously laid.

とても華やかに飾られていた

 

‘Neath the gay illuminations all along the promenade.

ニースの遊歩道沿いの派手なイルミネーションの元に

 

 

 

It’s so good to know.

この歌を知っておくことをオススメするよ

 

There’s still a little magic in the air.

この空間には まだほんの僅かな魔法が存在しています

 

I’ll weave my spell.

僕の呪文を織り交ぜよう

 

 

 

 

 

Jenny will you stay.

ジェニーは アナタに未練があるのでしょう

 

Tarry me with pray.

祈りを込めて 僕を連れて行って下さい

 

Nothing e’er come between us.

私たちの間には 距離など存在しないのだと

 

Tell me love.

キミの愛を 僕にも伝えて下さい

 

What do you say ?

アナタは 何と告げるのでしょうか?

 

Oh, No, I must away to my mom in disarray.

Oh, ダメだ 混乱の中 俺の母親のいる遠く離れたところへ行かなくては

 

If my mother should discover how I spent my holiday.

仮に俺の母親が 俺の休日の過ごし方を知った日には…

 

 

 

It would be of small avail.

この歌は 少しの気休めになることでしょう

 

To talk of magic in the air.

この空間に存在する魔法を伝えて

 

I’ll say farewell.

僕は別れを告げましょう

 

 

 

Oh, Rock of ages.

Oh, 時代を超えるロック

 

Do not crumble, Love is breathing still.

崩れないで 愛はまだ呼吸を続けています

 

Oh, Lady.

 

Moonshine down a little people magic if you will.

キミが選択するなら 僅かな人々のために 僕が密造酒を造りましょう

 

 

 

 

 

Jenny pines away, Writes a letter every day.

ジェニーは嘆き悲しみ 毎日一通の手紙を書く

 

We must ever be together.

僕たちは 常に共に在り続けなければならない

 

Nothing can my love erase.

僕の愛を打ち消すことは 何者にもできない

 

Oh, No, I’m compromised.

Oh, 僕には妥協できないが

 

I must apologize.

謝罪する必要はある

 

If my lady should discover how I spent my holidays.

仮に僕の恋人に 僕の休日の過ごし方を知られた日には…

 

 

 

【 QUEEN Sheer Heart Attack 】

【 Brighton Rock からの引用 】

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。