【 8 QUEEN Nevermore 和訳 】

 

 

 

 

 

QUEEN

Nevermore

永遠に続いてゆく

 

 

There’s no living in my life anymore.

そこでは もう生きていけません 僕の人生の中で

 

The seas have gone dry and the rain stopped falling.

この世界の海は干上がり 恵みの雨は降らなくなりました

 

Please don’t you cry anymore,

とにかく もう泣かないで下さい

 

Can’t you see ?

貴方には見えませんか?

 

Listen to the breeze, Whisper to me please.

この世界のそよ風に耳を傾けて 僕に囁いてくれませんか

 

Don’t send me to the path of nevermore.

永遠に彷徨い続ける道筋を 僕に伝えないで下さい

 

 

 

 

 

Even the valleys below.

この世界の谷底でさえ

 

Where the rays of the sun were so warm and tender.

この世界の太陽の光が とても温かく柔らかい場所でした

 

Now haven’t anything to grow,

しかし今は 何も育たない

 

Uh, Can’t you see.

Uh, 貴方には見えませんか?

 

 

 

Why did you have to leave me ?

何故 貴方は 僕の元から去って行かれたのでしょうか?

 

Why did you deceive me ?

何故 貴方は 僕を騙したのでしょうか?

 

You send me to the path of nevermore.

貴方は永遠に彷徨い続ける道筋を 僕に伝えました

 

When you say you didn’t love me anymore.

貴方が もう僕を愛していないと告げるとき

 

Ah, Nevermore.

Ah, 永遠に続いてゆく

 

Nevermore.

永遠に彷徨い続ける

 

 

 

【 QUEEN セカンドアルバム QUEENⅡ 】

【 Nevermore からの引用 】

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。