【 9 QUEEN Jesus 和訳 】

 

 

 

 

 

QUEEN

Jesus

イエス・キリスト

 

 

And then I saw Him in the crowd.

その時 人混みの中で 僕は彼に出会いました

 

A lot of people had gathered round Him.

数え切れない人々が 彼の周りを囲んでいました

 

The beggars shouted, The lepers called Him.

多くの乞食が叫び 多くの病人が 彼の名を呼んでいました

 

The old man said nothing,

その老人は何も言わずに

 

He just stared about Him.

ただ彼についての言い伝えを始めました

 

 

All going down to see the Lord Jesus.

全ての人々が下山する イエス・キリスト様を拝むため

 

All going down to see the Lord Jesus.

全ての人々が下山する イエス・キリスト様を拝むため

 

All going down.

全ての人々が下山する

 

 

 

Then came a man before his feet he fell.

それから彼の足元に ある男がやって来て倒れ込みました

 

Unclean,

不浄な存在だと

 

Said the leper and rang his.

この病人は言って 彼の断末魔を鳴らしました

 

Felt the palm of a hand touch his head.

彼の頭に 主の片方の掌が触れることを感じました

 

Go now, Go now.

今 伝える 今 伝える

 

You’re a new man instead.

キミは 一人の新たなる人間へと生まれ変わる

 

 

All going down to see the Lord Jesus.

全ての人々が下山する イエス・キリスト様を拝むため

 

All going down to see the Lord Jesus.

全ての人々が下山する イエス・キリスト様を拝むため

 

All going down.

全ての人々が下山する

 

 

 

It all began with the three wise men.

この奇跡の全ては その三人の賢者から始まりました

 

Followed a star, Took them to Bethlehem.

一つの星を辿って 彼等を聖地へと誘いました

 

And made it heard throughout the land.

そして この国中に この奇跡を聴かせました

 

Born was a leader of man.

一人の人間の指導者として生まれた存在

 

 

All going down to see the Lord Jesus.

全ての人々が下山する イエス・キリスト様を拝むため

 

All going down to see the Lord Jesus.

全ての人々が下山する イエス・キリスト様を拝むため

 

All going down.

全ての人々が下山する

 

 

 

It all began with the three wise men.

この奇跡の全ては その三人の賢者から始まりました

 

Followed a star, Took them to Bethlehem.

一つの星を巡って 彼等を聖地へと誘いました

 

And made it heard throughout the land.

そして この国中に この奇跡を聴かせました

 

Born was a leader of man.

一人の人間の指導者として生まれた存在

 

 

All going down to see the Lord Jesus.

全ての人々が下山する イエス・キリスト様を拝むため

 

All going down to see the Lord Jesus.

全ての人々が下山する イエス・キリスト様を拝むため

 

All going down.

全ての人々が下山する

 

 

 

【 QUEEN デビューアルバム QUEEN 】

【 Jesus からの引用 】

 

 

 

 

 

【 音楽の歌詞における文法表現 】について詳しく知りたいという方は、下記のリンク先に移動してね!

 

 

 

 

 

 

下記のURLのリンクから、アルバムの目次に移動ことができます。