こんにちは
ご覧くださりありがとうございます。
本日は、とあるハードクレーマーの話をします。
そのかたは美容師さん(男性)とします。
この件をどうにかしてほしい、とのお問合せに、
できることは限られていますと、説明しても、中々お電話を切ってくださいませんでした。
お電話口で涙を流していらっしゃいました。
確かにかわいそうなのですが、大の大人が初対面の見知らぬ人との電話で涙を流す。
それだけ、お客様の中では切迫したものがあったのかもしれませんね。
泣いたからと言って特別対応するわけではなく、
どうにもなるものではないので、結局できるところまではしましたが、
とても印象に残っている方でした。
懇願系ハードクレーマーも、悪く思えないだけに、
対応に困ったなと思いました。
女性より男性の方が、私の統計上厄介ではありますね。
偏見かな。
ここまで読んでくださりありがとうございました。
Hello Thank you for visiting. Today, I would like to talk about a certain hard complainer. That person will be a hairdresser (male). In response to your inquiry about what you would like to do about this matter, Even though I explained that there was a limit to what we could do, he did not hang up on me. He was crying on the phone. It's certainly pitiful, but a grown adult sheds tears on the phone with a stranger he's meeting for the first time. Perhaps there was a sense of urgency among our customers. Just because you cried doesn't mean you have to deal with it in a special way. There was nothing I could do about it, so I ended up doing what I could. He was a very impressive person. I don't think hard complaints are bad either, I thought it was difficult to deal with it. Statistically speaking, men are more troublesome than women. Maybe it's prejudice. Thank you for reading this far.