とあるハードクレーマーの話② | クレーム対応の極意〜顧客心理を掴む〜

クレーム対応の極意〜顧客心理を掴む〜

まずはコツコツ100記事目標。

こんにちは

 

ご覧くださりありがとうございます。

 

本日は、とあるハードクレーマーの話をします。

 

そのかたは美容師さん(男性)とします。

 

この件をどうにかしてほしい、とのお問合せに、

できることは限られていますと、説明しても、中々お電話を切ってくださいませんでした。

 

お電話口で涙を流していらっしゃいました。

確かにかわいそうなのですが、大の大人が初対面の見知らぬ人との電話で涙を流す。

それだけ、お客様の中では切迫したものがあったのかもしれませんね。

 

泣いたからと言って特別対応するわけではなく、

どうにもなるものではないので、結局できるところまではしましたが、

とても印象に残っている方でした。

 

懇願系ハードクレーマーも、悪く思えないだけに、

対応に困ったなと思いました。

 

女性より男性の方が、私の統計上厄介ではありますね。

偏見かな。

 

ここまで読んでくださりありがとうございました。

 

Hello

Thank you for visiting.

Today, I would like to talk about a certain hard complainer.

That person will be a hairdresser (male).

In response to your inquiry about what you would like to do about this matter,
Even though I explained that there was a limit to what we could do, he did not hang up on me.

He was crying on the phone.
It's certainly pitiful, but a grown adult sheds tears on the phone with a stranger he's meeting for the first time.
Perhaps there was a sense of urgency among our customers.

Just because you cried doesn't mean you have to deal with it in a special way.
There was nothing I could do about it, so I ended up doing what I could.
He was a very impressive person.

I don't think hard complaints are bad either,
I thought it was difficult to deal with it.

Statistically speaking, men are more troublesome than women.
Maybe it's prejudice.

Thank you for reading this far.