今日もお天気が良かったので、公園に散歩に行くと、晴れ走る人

 

 

 

 

とっさに昨日の老人が目に飛び込んできた!

 

昨日、手放したつもりだったが、再登場だ~びっくりマーク爆  笑

 

 

 

私は、老人の自転車のカゴのおしゃれなジャケットに目をやり、サーチ目

 

やっぱりホームレスの孤独な老人ではなかったと思った。

 

ふと気づいたら、また昨日と同じ妄想の世界にいた。ガーンガーン

 

 

 

 

私は、同じ老人を見て昨日は超孤独なホームレスに仕立て、

 

今日は近所に生活している普通のおしゃれな老人にしている。

 

 

じゃ~老人に確認して何者なのか聞いてみる?とおかしな自問自答。泣き笑い

 

放っておいたら、どんどん面白い方向へ進んでいく。

 

私の妄想は止まらない~。不安

 

 

結局、事実は、

 

昨日見た腰の曲がった老人が、今日もベンチに座っていた! ということだ。

 

自分の妄想がある程度進んだら、

 

妄想を一つずつ外していく作業が必要だ。

 

 

洋服を重ね着したり

 

 

 

脱いだりの作業と似ている。

 

 

 

その作業を終えて、

 

私はその老人のことをどちらでも良いと思い、

 

今日やっと、その老人のことを手放した~。照れ

 

 

 

 

私の朝の散歩の時間は、

 

まるで2時間のサスペンス劇場に匹敵するくらいにスリルあり、驚き

 

涙ありで面白いのだ。爆笑

 

 

ドラマの脚本家にでもなれそうな気分になる。笑

 

朝から実に面白い。笑い泣き

 

これだから人間活動はやめられない、止まらない。

 

二日連続で登場してくれた腰の曲がった老人に感謝した朝でした。愛飛び出すハート

 

おじいちゃん、学びをありがとうございました!

 

良い一日を!晴れキラキラ

 

 

 

It was another beautiful day, so I went for a walk in the park,

 and yesterday's old man immediately jumped out at me!

I thought I had let him go yesterday, but he reappeared. 爆  笑


I looked at the stylish jacket in the basket of the old man's bicycle 

and realized that he was not a homeless old man after all.

Suddenly I realized that I was again in the same delusional world as yesterday. 

He is the same old man, but yesterday I made him out to be a very lonely homeless old man, 

and today I make him out to be an ordinary old stylish old man living in my neighborhood.

So - should I check with the old man and ask him who he is? I ask myself. 

If I let it go, it will go in more and more interesting directions. 

My imagination never stops.



After all, the fact is that the bent-over old man I saw yesterday 

was sitting on the bench again today. That's it.

Once my delusions have advanced to a certain degree, 

I need to work on removing them one by one.

It is similar to the process of putting on and taking off layers of clothes.

After completing that process, 

I decided that I didn't care either way about the old man, 

and today I finally let go of him - I'm so glad I did.

My morning walk is as thrilling and tearful and interesting 

as a two-hour suspense play. 

I feel like I could be a drama writer.

It's really interesting in the morning. 

This is why I can't stop human activities.

This morning, I thanked the old man with the bent back who appeared 

on the stage for two days in a row.愛飛び出すハート

Thank you, old man, for the learning!

Have a nice day!