私はよく『ねばならないお化け』に襲われる。ガーン 

 

 

 

本当は自分の言いたいことや、やりたいことがわかっているのに、

小さい頃から刷り込まれた教育で長い期間、

「私はこうしなければならい。」と思い込んで、

自分の内なる心に問いかけすることもせず

作業で動いていたような気がする。

 

 

 

 

自分の内なる声にちゃんと向き合うようになると、

何が自分にとって楽しくて、

満たされることなのかがわかるようになる。ニコニコ

 

『ねばならないお化け』は、本当に厄介だ!

このお化けを少しずつ手放すと、

自分の波動も軽くなっていくのだ。飛び出すハート

 

毎日何度も出てくる『ねばならないお化け』に

「本当にそうしたいのか?」と、

自問自答して今日のゲームも終わっていく。笑い泣き

 

 

 

明日は何度出くわすのだろう(笑)

 

もうかなりのお付き合いになるのだが…。あんぐり

 

でもこれも楽しい人間活動の一部なのだ。泣き笑い笑

 

 

 

I am often attacked by the "ghost of 'must'". 

I know what I really want to say and what I really want to do, 

but for a long period of time, due to the education that has been imprinted on me 

since I was a child, I feel as if I have been working without questioning my inner heart. 

I feel that I have been working on my own without asking questions to my inner heart.



When you start to listen to your inner voice, 

you will understand what is enjoyable and fulfilling to you.

The "ghost of 'must'" is a real nuisance! 

When you let go of this ghost little by little, 

your own vibrations will become lighter.

The "ghost that must" appears again and again every day. 

I ask myself, "Do I really want to do that?

I wonder how many times I will encounter them tomorrow.

 

But this is all part of the fun of human activities.泣き笑い