疲れない夏 (1) | Tireless summer (1) | 「タイからの留学生」's Blog

「タイからの留学生」's Blog

福岡県に住んでいる留学生のスパコーンです。
日本語と英語でブログを書きます。。
毎週更新したいので、頑張ります!

This is Supakorn who is living in Fukuoka.
I will write blog in both Japanese and English..
I will so the best to update every week.

夏といえば。。
If you say summer..
 
美味しい食べ物を食べますね、
最近、夏の食がいっぱい食べました。チュー
You can eat delicious foods,
 Recently, I ate a lot of summer food.
 
「流しそうめん」を食べました。ニコニコ
水を流れながらそうめんを取って食べますね。
I ate "Nagashi-Somen".
 It is menu that picking up somen while the water flows and eat it.
 
でも、竹の「竹通」がなければどうしますか?
プラスチックのも数千円ですし、口笛
ペットボトルはどうですか?無気力
But what if you don't have a bamboo "flowing path"?
 Plastic model one costs several thousand yen, 
 How about plastic bottles?
 
空きペットボトルは軽いし、もちろん、真顔
そうめんを落としてしまいました、ネガティブ
フードロスになったんです、大あくび
Empty PET bottles are light, Of course!
 Somen was dropped form the flow, 
 It was going to be a food loss, 
 
人を集めて食べて楽しかったです、
設定から片付けまでよく話しました。ニコニコ
It was fun gathering people to eat,
 We talked a lot from setting up to cleaning up.
 
ケバブ風も、
前回食べたのは「スタジアム」で食べました。
 
美味しかったですけど、
辛いソース入りケバブを食べたので、
ピリ辛でももっと美味しく食べられると思います。
It was delicious, but..
 I ate kebabs with spicy sauce once,
 I think it will be more delicious even if little spicy.
 
作りやすいおにぎりも、おにぎり
いろんな味で作りましたけど、
コレステロールを控える私は、凝視
Easy-to-make rice balls
 There were many different flavors,
 Cholesterol refraining like me.. 凝視
 
少しだけ食べました、
I just tried only a few..
 
新しい友達を作れました、
夏の1日でよかったです、
I made new friends,
 It was a nice summer day,
 

今年の夏といえば 

またね、グラサン

See you soon

 

同じネタで投稿する

 

他の投稿ネタを確認する