It’s that time agin! School holiday! During the last school term, I taught yoga, planned and ran workshops, and published my own business website called ‘Little Japanese Yogi’. My brain was buzzing for 10 weeks. My youngest started going to nursery twice a week since April. I had 8 hours/week to be on my own and I didn’t waste a second. Whilst I was at home working it rather felt like I was on a holiday. My passion - yoga - career - they are all the same thing to me now. How great is that. For the next 2 weeks, I’m back on a full-time unpaid work that is often underrated a big time. Family is my life. Without them my passion will not exist. While a lot of parents have to go to work I could choose to be available to my children and I’m forever grateful that I have a choice. People ask “are you planning to go back to work?” and I wonder what that means. Does that mean going to an office? Working on fixed days and hours? I was once working in an investment bank on a marketing & communication role. As much as I enjoyed my role I hated the time around performance review. Good/bad/mistakes/achievement/money/better title...they were nothing but stressful to me. So here I am balancing between family (life) and yoga (passion/professional career), struggling with 3 children just like any other mums during school holidays but eternally grateful for this journey✨🙏✨ . スクールホリデー始まりましたー! 今学期(10週間)は、私にとって記念すべきひと学期でした。末っ子が週二回午前保育に通い始め、週8時間の一人時間ができました。1分1秒たりと無駄にせず、自分のために使いました。ヨガを本格的に教え始め、ワークショップを開催し、ウェブサイトを立ち上げ、自分の情熱のままに、夢を追いかけました。 【パッション・ヨガ・キャリア】これらは私にとって一つになりつつあります。 . スクールホリデーの2週間は私はフルタイムの母親業に戻ります。家族は私の人生。家族なしには私のパッションは存在しませんから。ここがおろそかになってはヨガも何もないのが私。 . 私は日本にいた頃に英系投資銀行でマーケティング&コミュニケーションをやっていました。だから今でもイベント企画や運営は大好きですし、人とのつながりは大好き。けれど、組織の中にいると必ずやってくるのがパフォーマンスレビュー。自分の仕事の出来、成果、達成、反省、改善点、給料、ポジション、肩書き…こんなことは全てストレスでしかありませんでした。 自分の時間をフレキシブルに使い、パッションとキャリアの両立。好きなことをありのままに表現しながら、家族との時間を犠牲にしない生き方。これが、私が母親になってからずっと憧れ続けてきた人間像でした。 いま、書いていて涙が流れますー!母親になってからの私を長く知っている人は私がゆっくりゆっくりここまでたどり着いてきたのを知っています🙏ヨガがそれを実現してくれるとは思ってもいなかったことも。 2週間のスクールホリデー中、私は世のお母さんたちと同じようにstruggleしていますが、家族(人生)とヨガ(パッション・キャリア)のバランスをとりながら、こうしてフルに生きていられることに心から感謝です☺️🙏💕

A post shared by Natsuko 🏡WLG, NZ (@little_japanese_yogi) on