「生きることは楽しいこと」魂のお勉強をさせてくれるインコ先生 | 自分の仔への愛が止まらないあなたへ。

自分の仔への愛が止まらないあなたへ。

うちの仔の気持ちが知りたい!を叶えます。
自分ちの仔は絶対に裏切らない世界一の味方。そんな味方からのあなたへの気持ちを伝えます。
自分の仔をもっと深く理解したい方へのアニマルコミュニケーション。アニコミのお話や、アニコミを通して学んだことを綴ります。

こんにちは。

こちらは前回の週末に初雪が降りました。

あっという間に積もったけど、週末だったので仕事に行かずにすみましたOK

娘は一人で小さな雪だるまを作って遊んでました。

Hi

we had the first snow this year on the past weekend.

It accumulated fast but I didn't have to drive to go to work, lucky meOK

My daughter was making snowmans outside by herself.

 

 

 

現在、期間限定でACの無料モニターを募集しておりますので、ご興味のある方はご連絡くださいウインク

Currently, I am accepting clients for a Free AC session for a limited time only. If you are interested, pls contact me via LINE or email belowウインク

 

無料ACセッションLINE登録はこちら下矢印

Canada-acyuriで探してね!

LINE下矢印

You can find me as Canada-acyuri.

https://l.instagram.com/?u=https%3A%2F%2Flin.ee%2FUAemHxK&e=AT0lI3Kpzh3HU35ZQ0fdcGJj-QbOuWkjP-9TQgS3ojOS600L3Z0hwI3fG_ydU9HwNSSWuLo1LKr6UjSWW4kjuJWiUnVLG0d5ILWhpU1rxzHNKXX0vPHa3Z4

 

または、Emailで!下矢印

canadaacyuri@gmail.com

 

インスタもチェックしてください!

My Instagram, click below!

Canada-ac Yuri

 

 

 

さて、本日はインコ様ですセキセイインコ黄

彼女は、私のAC仲間さんのお家の子です。

とっても面白いけど、賢いYちゃんです下矢印

私にとってもとてもためになるACになりましたハート

一部抜粋です。どうぞ!

 

Today is about a parotセキセイインコ黄

She is my AC friend's.

She is so funny and very smart at the same time下矢印

I learned so much from her through this ACハート

This is just a part of her AC. Enjoy!

 

 

 

 TODAY'S
 
「生きることは楽しいこと」魂のお勉強をさせてくれるインコ先生

 

 TODAY'S
 
"Living life is fun" A parrot who teaches lessons for our souls

 

 

 

 

Yちゃん、コザクラインコ、多分女の子、およそ11ヶ月

Y-chan, parrot, maybe a girl, about 11month old

 

      

 

 

<ご依頼主さまからYちゃんへの質問>

1. 我が家に来てくれた使命は何?

2. 耳や顔は噛む力を加減してくれるのに、手と指だけは普通に噛んでくるのはどうして?

3. 最近あまり、寄り添いに来てくれなくなったのはなぜ?(首筋にビタっと甘えてくれていたのに、最近ほぼなくなりました。)

 

<Qs for Y-chan from her mom>

1, What is your mission by joining my family?

2, You're considerate when you bite my face and ears, but you don't pay attention how hard you bite when you bite my hands and fingers. Why?

3, Why did you stop cuddling with me on my neck? (She used to come to my neck and cuddled before, but she doen't do that much anymore.)

 

 

Yちゃんを呼ぶとどこからともなく、ぶ〜んと素早く飛んできてくれました。とても快活で明るい、おしゃべり大好きな感じがする子です。

Yちゃんにお話をしてくれるか聞くと、とっても張り切って「いいよ!」と言ってくれました。

ママさんに頼まれて私がやってきたことを彼女は知っています。とてもワクワクしていてお話ししたくてうずうずしているようです。

When I called her, she flew from somewhere and got to me fast. She is very cheerful and bubbly, also she seems to like to talk a lot. 

She said "Yes" enthusiastically to answer me when I asked her if I can talk to her.

She knows that I came here because of her mom. She is very curious and wants to talk to me.

 

 

私:Yちゃん、あなたはとっても明るい子ですね?

Y-chan, you must be a very cheerful girl, am I correct?

 

Yちゃんセキセイインコ黄:そう?楽しいもの。

You think so? Well, because I'm happy.

 

私:何が楽しいの?

Why?

 

セキセイインコ黄:生きることが楽しいのよ。

It's fun to live.

 

私:なんかいい言葉ね。どうして楽しいと思うの?

That's a great one. why is it so?

 

セキセイインコ黄楽しいわよ。だって、こうやって人とお話ししたり、観察したり。人ってね、おかしい生き物ね。

It's fun because I can talk to people and observe human. Humans are interesting.

 

私:え?おかしいの?どういうところがおかしいのかしら?

Really? Interesting?

 

セキセイインコ黄:考え方とかね。そんなに硬く考えなくていいことをそんなふうに考えて物事を余計にややこしくしちゃうでしょ。なんか、遠回りしてるわ〜って思うの。

Yes, such as the way human think about things. You don't have to complicate things but you guys always do. Humans always go a long way around. 

 

私:なんだか哲学的でかっこいいわね。生き方をもっとシンプルにしていいってことなのね?

You sounds very cool. Do you mean we should live life simpler?

 

セキセイインコ黄そうよ。生きることは楽しいことばかりよ。

Yes. It's so much fun living life.

 

私:なんとなくわかるような気がします。

I think I understand what you mean.

 

セキセイインコ黄ほら。そうやって、わかる気がする、とか。考えすぎ。1日の中にいいことあるでしょ。

だから、生きることは楽しいって素直に喜べばいいのよ。

See, you say "I think". You think it is such a difficult thing to comprehend, but that’s not true. You must have good things happen in your normal day. You should simply admit that and say  it's nice and fun to live life.

 

私:確かに、そうですね。

I see. That makes sense.

 

 

Yちゃんは、魂の年齢が高い子なのだろうなって思って少し、静かにしていたら...

For a short while here, I was quiet as I was contemplating that Y-chan must be mature in spirit age.

 

 

セキセイインコ黄:まあ、そんなことより、聞きたいことがあるん?早く話しなさいよ。

Hey, you came here to ask me something, right? Why don't you ask me now?

 

私:そうです。ママさんからいくつか質問を預かってきています。まず、最初の質間です。『我が家に来てくれた使命は何?』です。

Oh yes.  I have a few qiestions to ask you which are from your mom. First question is "What is you mission joining my family?"

 

セキセイインコ黄:そんなこと決まってるじゃない。ママを見守るためよ。ママと私は昔一緒にいたのよ。私はママのことずっと知っているの。

That's obvious. I'm here to support my mom. I was with her before. I've known her for a long time. 

 

私:ママと一緒に生きるために来たの?

Did you come to live life with her?

 

セキセイインコ黄:まあ、そうだけど。生きることではなくて、『学ぶ』ことね。

That too but more so, I'm here to "learn".

 

私:何を学ぶために来たのですか?

What are you trying to "learn"?

 

セキセイインコ黄:生き方、よ。

How to live life.

 

私:あ、さっきの話に戻りますね。

I see. We're going back to the topic earlier?

 

セキセイインコ黄:そうね。やっぱり、ママは色々考えすぎなのよね。いちいち細かいことを気にしすぎなの。もっと、楽に、楽しく、気兼ねしないで、軽やかに生きてほしいわね。

Yeah. I know she always thinks too much. She cares about little things. She should live life like having fun, relaxed, free and fluently. 

 

私:ちゃんがママさんがそうできるように仕向けていることってある?

Is there anything you do to guide her that way?

 

セキセイインコ黄私はよくママの前で戯けるのよ?おかしなダンスしたり、ギャーギャー騒いだりするの。

騒ぐっていうか、私は歌ってるつもりなんだけど、ママに私の言葉は通じてないわね。何を言ってるかって言えばね(歌詞っていう意味です)、『そんなこと気にするな〜』とか『へそが茶を沸かす〜』とかそういうくだらないおかしいフレーズね。それを見てママは私に文句言ってるわてへぺろそれがおかしいのよ。(ちょっといたずらっ子のような感じ)

大体、ママは何をそんなに硬く考えるのかしらね、本当に。私からしたら本当にくだらないことよ。

ママは私のことを鳥と思ってないわね。私たちには通じるものがあるわ。実は私のことを頼ってくれてるのよ。

I often play dumb in front of her. I do stupid dance and scream like psycho.

Well, I don't mean to scream. I'm actually singing but she is not getting it. What am I singing? (this means lyrics here) "Who cares?" "It's silly" something like that. Funny phrases. My mom is complaining about me doing thisてへぺろ I think it's funny. (She looks mischevious.)

I don't understand why she always think things are complicated. Things are actually not comlicated. It's just too silly to me why she thinks that way. 

She doesn't think I'm a bird, we're tuned to each other, I know she relies on me.

 

 

 

「頼ってくれている」と言葉にしていますが、私には『頼ってほしい』という思いが来ました。ちょっと強がっているのかな?

実際にはママさんは頼っていませんが、ママさんにもっと頼ってほしいと思っています。一緒に生きていた過去もあるので、『昔から知っている、私たちの仲じゃない?』のような感じです。頼るというのは『心の拠り所』という意味です。

Y-chan said "She relies on me" but I felt she actually "wants her to rely on her". She must be pretending here.

I don't think mom relies on Y-chan in real life, so she is hoping that her mom trusts her more. She is thinknig "we've lived together before. You know me!." 

"Rely on her" in this case means consider her as your mind's (spirit's) safe ground. 

 

 

 

私:最後の質問は、最近あまり寄り添いに来てくれなくなったのはなぜ?前は首筋にビタッとくっついてきてくれたのに、と。

Last question is why you stopped cuddling with her on her neck? You used to come to her like that before but not much anymore.

 

セキセイインコ黄:それはね。もうママがそれは必要なくなったからよ。

It's because she doesn't need it anymore.

 

私:どういう意味ですか?

What do you mean?

 

セキセイインコ黄: 肩が凝ってたり、ママに悩み事があったの。それを私は癒そうとしていたのよ。でも、最近随分それは取れてきたわね。私の癒し効果よ。

Her shoulders were so stiff before and she had a lot of worries. I was trying to heal that. But it has gotten much much better now. Thanks to my healing power.

 

私:ヒーリングのような意味を持ったもの、という感覚が来たけれど、それで合ってますか?

Am I correct that you were sending healing for your mom?

 

セキセイインコ黄: そうよ。

Yep.

 

私:私はYちゃんが大人になったからママさんに甘えなくなったのかと思いました。

I thought you've grown out of it so you stopped doing it. 

 

セキセイインコ黄私は甘えたい時は今でもいつでも甘えるわよ。

ちょっと前までよく寄り添っていたのは、私が甘えたいからではなくてママを癒そうとしていたからよ。

I still go to her if I want some cuddles.

I looked like cuddleing with her a while ago, that was because she needed the healing from me, not because I wanted to feel love from her.

 

私:ママさんの心とか、悩みとかが前に比べると軽くなってきているっていうことなのね?

It means that your mom's worries are much lifted now?

 

セキセイインコ黄:そうよ。アニマルコミュニケーションがいい仕事してるわね。

Yes. Animal Communication has a very good effect on her too.

 

私:確かに。ACは自分の気持ちの持ち方とか潜在意識とかも学ぶから、人生が好転してきているのかしら?もしかして、YちゃんがACをするように仕向けたのかしら?

Indeed. AC(Animal Communication) will look into your inside and subconscious mind as well. This often changes the life for the better. Did you tell her to start AC?

 

セキセイインコ黄:いいえ。それはないわ。

Nope, I didn't do it.

 

私:(心の中でズコー。笑)なるほど。では、ママさんが自主的に。

(LOL in my head) Oh I see. So, she decided on her own for herself.

 

セキセイインコ黄そういう時期だったのよね。遅かれ早かれアニマルコミュニケーションはやっている人よ。でも、このタイミングで来たのはママの準備が整ったからってことね。私がこのタイミングでいられたのは良かったわ。私が、ママのアニマルコミュニケーションを見届けたいから。

It was the right time. She would have done AC sooner or later. But now is the right time as she got ready for it. I'm lucky that I could be here while she does it because I want to watch over her journey as an animal communicator.

 

私:導いてくれたり、学びを運んできてくれたりってことですか?

Are you going to bring her good learing cases?

 

セキセイインコ黄:そうね。色々、持ち運んでくるわてへぺろ

(またいたずらっ子のような感じです。いい意味での企みを感じます爆  笑)

Of course. I'm already thinkingてへぺろ

(She looks mischevious again. I KNOW she has a good plan爆  笑)

 

私:では、楽しみに待っているように、ママさんに伝えておきますね。

Ok, I will let your mom know to wait for it with joyful mindset.

 

セキセイインコ黄:そうよ、楽しみにしてて。生きていることは楽しいことなんだから、これも楽しみの一つとして味わってほしいわ。問題は問題じゃないんだから。

That's right. She should be looking forward to it. It'll be one of her joyful experiences in her life so she should enjoy it. A problem actually isn't any problem, get it?

 

私:最後のは、ママさんへの貴重なメッセージでもありますね!ありがとうございました!

This is a great message for her! Thank you!

 

 

 

一部抜粋でした。

Above is just a part of AC. 

 

 

お話をした後のYちゃんの印象/Impression after talking to Y-chan

 

 

Yちゃんはとても快活で自分の意志をはっきりと気後れすることなく表現できる子だと思いました。

She is a type of girl who can vocalize her thoughts without hesitation. 

 

イタズラっぽいことをしたり、人をからかったりすることも多々あるのではないかと思います。

でもそれは、意地悪をしているのではなく、人が正しい方向にちゃんと転換できるようにわざとそうしているのです。気持ちが重くなっていると感じたり、(生き方の)方向が脱線するのを防ごうをしているのだと思います。

I believe she makes some troubles and tease people sometimes. It's not because she is a mean girl but because she is trying to guide you(mom) to the right direction in life. She is preventing you from feeling down and going off road (in life).

 

 

ACでは、難しいケースに出会うことになりそうですねウインク

Yちゃんが、学びのためにいいタイミングでそういったケースをわざと運んできてくれるはずです。そういう時は『こういうケースを体験するときがきたわよ!!』というYちゃんからのメッセージだと思って楽しんでしまってください!

In AC perspectives, you will encounter some interesting casesウインク

Y-chan bring the right case at the right time. When you have those cases, pls think that Y-chan is sending you this message "You're at this level now to challenge this kind of cases." and try to have fun with it!

 

 

「生きることは楽しいこと」と、とっても深い言葉を放ってくれたYちゃん。人生の先生のような存在です。何かに迷ったり気持ちが沈むようなことがあったら、Yちゃんを心の拠り所として、彼女を見て、またエネルギーを回復させてくださいね。

"Living life is fun" She gave you such a meaningful message. She is like a teacher for life. When you wonder about something or feel down, pls rely on her and you will be able to replenish your energy.

 

 

彼女にはその使命とパワーがありますびっくりマーク

She has that power to heal you and that's her mission びっくりマーク

 

 

 

ママさんからの感想/Feedback from her mom

 


この度は、Yとお話ししてくれて、ありがとうございます!
もう、なにからお伝えしていいのかわからないくらい、Yからのメッセージをたくさんいただけて、とても嬉しかったです。
Thank you very much for talking to Y. 

I don't even know where to start. I'm so happy to hear a lot of her messages.


>Yちゃんを呼ぶとどこからともなく、ぶ〜んと素早く飛んできてくれました。とても快活で明るい、おしゃべり大好きな感じがする子です。

>When I called her, she flew from somewhere and got to me fast. She is very cheerful and bubbly, also she seems to like to talk a lot. 
クローバーもうまさに、Yのイメージピッタリニコニコ

クローバーThis is exactly how she isニコニコ



>Yちゃんにお話をしてくれるか聞くと、とっても張り切って「いいよ!」と言ってくれました。
ママさんに頼まれて私がやってきたことを彼女は知っています。とてもワクワクしていてお話ししたくてうずうずしているようです。

>She said "Yes" enthusiastically to answer me when I asked her if I can talk to her.

She knows that I came here because of her mom. She is very curious and wants to talk to me.

クローバー実は、みなさんがお話ししにきてくれるよ!と、彼女に事前に伝えてましたニコニコ

クローバーI told her in advance that there are people coming to talk to her soonニコニコ



Yからの「生きることは楽しいこと」というの…
とても彼女らしいなと思いました照れ
放鳥時は、電池切れを起こさないかと心配するくらい、激しく動いてます。
せわしない奴だなあと思ってたけど、ほんとに楽しいんだなあとわかって、嬉しいです。

The message "Living life is fun" I can totally see her saying that照れ

When I let her free (inside home), she is so active that makes me worry she will deplete all her energy.

I always thought she is a busy girl but now I know she is having fun which is great.

質問①のお話し…

About Q.1...


ちょっと長々と語ります(許してね笑)

I can't help but tell you this long story.


これ、かなりビックリでした。
過去にもご縁があったんやね!

I was caught by surprise.

She and I shared our lives together before!


私は今まで何度か、トリさんと暮らした経験がありますが、和名を授けた子はたった一羽しかいません。
小学生のときに飼っていた桜文鳥で、名は「桜」…。
もうこの話を聞いたときに、「そうやったんやえーん」って号泣しました。
Yと同じ、気の強い感じの子でした。おそらく、桜で違いないと思いますおねがい

I had had a few birds in my life but there is ONLY one other bird who I gave a Japanase name.

I was in elementary school when I had her. Her name was Sakura (means Cherry Blossoms in Japanese)

When I read this, I cried so hard thinking "She is herえーん"

She was strong willed girl, had the similar type of personality as Y. I'm convinced that it is Sakura you (me) are talking aboutおねがい



そうか、私と「生き方」を学ぶために、来てくれたんやね。
私が、「色々考えすぎ、細かいことを気にしすぎ」なのも、その通りやから、Yなりに気をつかってくれていたのがわかり、とても嬉しかったです。(だってわたしには、そういうの話してくれんからえー)

I see, Y came to my life to learn "how to live".

It is true that I "think too much and care little things". I am very blessed that she is paying attention to me this way (She doesn't tell me things like thisえー)

 


私はYのことをトリだと思ってないのも当りです爆  笑
私は彼女を「女友達」だと思ってます照れ

That's right I don't think her as a bird爆  笑

I think her as my female friend照れ

 


たくさんの元気が出るメッセージを、Yから受け取ってくれてありがとうございますピンクハート
「もっと気楽に!軽やかに生きる」「生きることは楽しいこと」…しっかりと胸に留めておくよキラキラ

Thank you for getting a lot of cheerful messages from Yピンクハート

"live life like having fun, relaxed, free and fluently. " "Living life is fun" I will keep these in my heartキラキラ

 


質問②について…

For Q2...


もう、笑ってしまった!

I laughed!


百合さんがYに言ってくれたとおりです。「痛いんや!」笑い泣き
「そんなこと、気にしないの~❗️」やないわい! と1人突っ込みいれてました。
そして、放鳥時…相変わらす、ガッツリ噛んでくるから、「痛い!っていってるやん!」と言うと、キョトンとした顔で、こっちみてる…。絶対、確信犯やな、あれ。爆  笑

As you (me) said, it is painful! 笑い泣き

When I read this, I had to say "You (Y) know what you're doing! Don't pretend you don't!"

She hasn't changed how she bites me since you (me) talked to her, I say "I told you it's painful!" she looks at me like "What?" 

I know she definately knows what she is going. She is a smart criminal爆  笑


質問③について…

For Q3...


私も、百合さんが話してくれたように、彼女が子供から大人になったから…だと思ってた。
そうやったんか…そもそも、甘えにきていたのではなく、私を癒しに来てくれてたのですねおねがい
たしかに、温もりを感じると、とても癒されてました。

I thought the same way as you (me) that she had grown out of it.

I see... she wasn't cuddling with me but she was healing meおねがい

I agree that I was indeed getting healing from her. 

実は、一時期ほんとに、感情が死んでたときがあったんですよ。
Yをお迎えしたのも、ちょうどその頃やったんですね。
今、思うと、ほんと意図されて出会ったんやなあって、すごく感じます照れ
たしかに、あの頃と比べると、今はとても落ち着いてるから、もう大丈夫って思ってくれたんやね。

Actually, I was feeling down a while ago to the point where I felt dead inside.

Y came to my life aroud that time.

Looking back, I understand now that it was fate to meet her at that time照れ

I'm at much much better state now compair to that time so Y thinks I'm ok now.



今回、Yとお話ししてくださったことで、わたし自身とても大切なメッセージを彼女からいただけて、とても嬉しいです☺️
「生きることは楽しいこと」「問題は問題じゃない」…
わたしの心の拠り所にしたいピンクハート

"Living life is fun" "A problem actually isn't any problem"...

I make these my mottoピンクハート

 


百合さん、Yと楽しくお話ししてくれてありがとう。
彼女からの、たくさんのメッセージを伝えてくれて、ありがとう。感謝しますピンクハート

Yuri, thank you for talking with Y.

Thank you for telling me a lot of her great messages. I appriciate itピンクハート

 

 

 

このケースは私のアニマルコミュニケーターとして重要なものになったと思っています。

This case became a turning point in my AC career.

 

彼女からこんなに深く、意味がありパワフルなメッセージを教えられることになるとは思ってもいませんでした。

I wasn't expecting to get such deep, meanigful and powerful messages from her.

 

彼女からのメッセージは私たちみんなにも通じるものです。どのように人生を生きて行くのか、どのように物事を見た方が良いのか。

Her messages can apply to many of us for how we should live life and look at things in life.

 

Yちゃんとお話をさせていただく機会を下さったママさんに心から感謝いたします!

なんだか私もヒーリングをいただいたような気持ちになっています!

これを呼んでくださった皆さまにとってもそうでありますように愛

I am forever grateful for her mom for giving me this opportunity to talk to Y-chan!

I feel I received some great healing messages for myself too! 

I hope you all feel the same way as me. 

 

ありがとうございましたおねがい

Thank you vey muchおねがい

 

 

 

では、皆様、素敵な冬とクリスマスを🎄

また次回!

Have a nice winter and wonderful Christmas 🎄 

See you next time!