This is my opinion


Japan hasn't asked for search and rescue aid, 

but after the 7.5-magnitude earthquake, a 

Taiwanese team, the National Fire Agency, 

quickly assembled. They were poised with 

doctors, nurses, an engineer, search dogs, 

and equipment, ready for dispatch if Japan 

needed help. The team disbanded when Japan 

 didn’t request aid, sparking heated discussions 

on social media.


Reading this, memories of the Great Hanshin 

Earthquake and the Great Tōhoku Earthquake 

came to mind, where people ridiculed the 

Japanese government's actions. The recent 

days have seen bewilderment at severe damage 

and apparent resource shortages, sparking 

speculations and debates on countries' ties.


Taiwan's excellent rescue team assisted us in 

2011, and we're all grateful. I have confidence 

that the Japanese government is doing its best 

and making informed decisions in the current 

situation. It's easy to judge without full details.


Let's band together for positivity, lifting spirits 

during this challenging time. I'll continue 

praying for all affected by this tragedy. Let’s 

support in any way we can. 🙏🇯🇵 #JapanQuake

 #SupportInUnity #PositiveVibes


これは私の意見です。


日本は捜索救助の援助を要請していませんが、7.5のマグニチュードの地震の後、台湾の国家消防庁チームが迅速に組織されました。彼らは医師、看護師、エンジニア、捜索犬、そして装備を搭載し、もし日本が援助が必要なら即座に派遣できる状態でした。チームは日本からの要請がなかったため解散し、これが日本のソーシャルメディアで heated discussions(激しい議論)を引き起こしました。


これを読むと、阪神淡路大震災と東北地方太平洋沖地震の記憶が蘇り、人々が日本政府の行動を嘲笑した瞬間です。最近の数日間は、深刻な被害や地元資源の不足に戸惑い、それに関する憶測や国と国の結びつきについての議論が巻き起こりました。


台湾の優れた救助チームが2011年に援助をしてくれ、それに感謝しています。私は日本政府が現状において最善を尽くし、的確な判断をしていると信じています。完全な詳細がないまま何かを判断するのは簡単です。


ポジティブなエネルギーで団結し、この困難な時期に全ての人の気持ちを高めましょう。私はこの悲劇に影響を受けた全ての方々のために祈り続けます。私たちはできる限りのサポートを続けましょう。 🙏🇯🇵 #JapanQuake #SupportInUnity #PositiveVibes



Be safe

Love you

Caiya