以下が日本語版です。💕💕💕


One of my cherished places is Tokyo Tower. 
The radiant lights evoke a sense of home every 
time I gaze upon them. My children and I would 
marvel at the changing colors during the 
countdown, creating precious memories.

This year, after exploring various options, we 
opted to witness Tokyo Tower's lights at midnight. 
Arriving early, we eagerly observed at 11 p.m. 
as the lights dimmed. Anticipation filled the air 
as we joined thousands at midnight, counting 
down together.

However, to our surprise, the lights remained off, 
shrouding the magnificent Tokyo Tower in 
pure darkness. Despite everyone having their 
cameras ready, nothing happened. In response,
 my children and I burst into laughter, unable to 
contain our amusement.



Life doesn't always unfold as planned, and that's 
the beauty of it—the unexpected surprises. These 
moments make life fabulous, and I eagerly 
anticipate the little joys 2024 has in store.


  • Tokyo Tower Countdown (Minato)
    As mentioned above, Tokyo Tower holds a 
  • smaller countdown that isn’t quite as crazy 
  • as the event in Shibuya. The lights on the 
  • tower change color as the clock strikes midnight and the new year is displayed (this year 
  • 2024). There is always a crowd celebrating in 
  • the area with balloons etc.
https://blog.japanwondertravel.com/new-years-eve-in-tokyo-28296




私の大切な場所の一つは東京タワーです。輝くライトは、そのたびに私にほんとうの居場所を感じさせます。子供たちと一緒に、カウントダウンの間に変わる色に驚き、大切な思い出を作りました。


今年はさまざまな選択肢を検討した結果、深夜に東京タワーのライトを見ることにしました。早めに到着し、11時にライトが薄暗くなるのを興奮しながら見守りました。深夜には何千人もの人々と一緒に、カウントダウンをしている最中に到着しました。


しかし驚いたことに、ライトは消えたままで、壮大な東京タワーは真っ暗な中に包まれました。みんながカメラを構えていても何も起こりませんでした。その結果、私と子供たちは笑い転げ、興奮を抑えることができませんでした。



人生は常に計画通りに進まないものであり、それが美しいところです。予期せぬサプライズがあるからこそ、これらの瞬間が人生を素晴らしいものにします。2024年にはどんな小さな喜びが待っているのか、私は楽しみにしています。

Caiya